تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : کیست تراتوم تخمدان، نازایی حتمی است؟

سوال
سلام وقتتون بخیر چند تا سوال داشتم من چند ماهی دچار پریودی نامنظم بودم که با تشخیص پزشک معالجم دو سه بار سونو گرافی کردم و چند آزمایش مختلف انجام دادم از جمله c-125,cbb که باز متوجه نشدند چه نوع کیستی دارم ولی احتمال دادند مبتلا به آندومتریوما هستم ولی برای اطمینان بیش از ام ار ای انجام دادم که گفتند شما مبتلا به کیست مویی هستم که این کیست تشکیل شده از مو واستخوان اضافه واضافاتی که در بدن از دوران بچگی در بدن بوده جمع شده کیست به وجود اومده . می خواستم بپرسم این چه نوع کیستی هست ؟ آیا خطرناک هست واحتیاج به عمل دارد ؟در واژه پزشکی چه نوع کیستی می گویند ؟ آیا نازایی می آورد ؟

جواب
با سلام
این کیست ، کیست درموئید ( تراتوم ) نامیده می شود .تراتوم به عنوان کیست در موئید نیز شناخنه شده و شایعترین بیماری خوش خیم تخمدان است.بیش ازین میزان بروزآن بین ۲۰-۴۰ سالگی است.ولی این بیماری را میتوان در هر زمانی از نوزادی تا یایسگی دید. هر چنداین بیماری خوش خیم است.. اما ممکن است ندرتا تحت تغییرات بدخیمی در یکی از اجزای تشکیل دهنده خود قرار گیرند.در ظاهر این بیماری, گرد یا بیضوی بوده و یک جدار نرم و شفاف خاکستری سفید دارند. اکثر اینها قطری بین ۵- ۱۰ سانتی متر داشته ودر ۸-۱۵ درصد موارد دو طرفه هستند. اکثر اینها تک حفره ای هستند ولی ندرتا ممکن است چند حفره ای بوده و اغلب با یک ماده چربی شبیه به سبوم و مو پر شده اند. معمولا یک قسمت تو پر در یک قطب کیست قرار گرفته و به داخل آن حفره بر جسته میشود که آن را به نام برآمدگی راکی تانسکی , برجستکی رویانی, نیپل در موئید و یا برآمدگی در موئید می نامند که در داخل آن مو, ناخن, استخوان , و یا هر بافت دیگری میتواند یافت شود. در گذشته تشخیص کیست های در موئید توسط عکس ساده شکم داده می شد که به راحتی دندان ها را مشخص می کرد ولی امروزه در اکثر مراکز تست تشخیصی انتخابی سونوگرافی است. پیچ خوردگی کیست یک عارضه شایع در کودکان و خانم های بار دار است. پارگی کیست ممکن است منجر به یک عفونت داخل شکمی( پریتونیت) شیمیائی به علت نشت محتویات بیماری و ایجاد چسبندگی های متراکم متعاقب پری تونیت شود. از آنجا که این بیماری اغلب در خانمهای جوان دیده میشود.. در مان انتخابی معمولا برداشتن کیست تخمدان و حفظ بافت تخمدانی است.

حتما بخوانید :   زیباجو : بزرگترین جریمه در انتظار شرکت های غذایی و آشامیدنی متخلف - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : کیست تراتوم تخمدان، نازایی حتمی است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..