تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لبنان می‌تواند پلی میان کشورهای عربی و ایران باشد

به گزارش افکارنیوز،

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان که در راستای تقویت روابط بیروت با کشورهای عربی، سفر به چند پایتخت در منطقه را آغاز کرده، در آستانه سفر به مصر، از راهکار گفت‌وگو برای حل مشکلات کشورهای عربی با ایران دفاع  کرد و گفت که سلاح حزب‌الله مکمل سلاح ارتش است.

رئیس جمهور لبنان در مصاحبه با روزنامه «الاهرام»، در خصوص مسائل مختلفی از جمله ایران، روابط کشورهای عربی با تهران، ترکیه، مسائل داخلی لبنان و حزب‌الله سخن گفت.

لبنان، پل تفاهم

عون در پاسخ به سوال الاهرام درباره ایرانکه در چارچوب وضعیت منطقه، آینده روابط کشورهای عربی با ایران و ترکیه را چطور می‌بینید، گفت، کشورهای عربی باید روابط خوب خود را حفظ کنند چرا که منافع مشترک زیادی میان هر یک از این کشورهای همسایه هست. 

عون توضیح داد: جغرافیا مؤثر بر سیاست است. باید حسن هم‌جواری در خصوص امنیت و منافع اقتصادی و دیگر مسائل مانند منابع آبی، میادین نفتی مرزی و سرمایه‌گذاری متقابل را حفظ کرد.. هیچ چیز جز جنگ برای حسن روابط ممنوع نیست.

رئیس جمهور لبنان در ادامه گفت: چرا لبنان پل تفاهم کشورهای عربی با ایران یا کشورهای خلیج (فارس) با ایران نباشد. انسان تلاش خود را می‌کند، حال یا موفق می‌شود یا نمی‌شود؛ دست‌کم اینطور انسان احساس رضایتمندی می‌کند و بهتر است که تماشاگر بماند. اگر هیچ تلاشی نکنیم، شکست سختی خواهیم خورد. اقدام کردن بهتر است.

حزب الله بخشی از جامعه لبنان است

عون در بخشی دیگر از این مصاحبه، در پاسخ به سوالی درباره اینکه در سفر اخیر به عربستان و سفر دوشنبه به مصر و دیدن از اتحادیه عرب آیا مسئله حزب‌الله مبنی بر اینکه سازمانی تروریستی است، مطرح شد یا خیر، گفت: از طرف من این موضوع مطرح نشد. لبنان در لبنان قشر بزرگی از ملت لبنان است. [طرفداران حزب الله] ساکنان جنوب هستند. آنها مزدور نیستند مثل مزدورانی که از چندین کشور به سوریه برده شده‌اند... آنها لبنانی هستند و از ملک و دارایی خود دفاع می‌کنند و از دیگران هم کمک می‌گیرند.

عون تأکید کرد:‌ امکان ندارد با اسرائیل علیه بخشی از مردم خود باشیم.. سرزمین ماست که دارد تخریب می‌شود. از نگاه من، لبنان نه سرزمینی شیعی است نه سنی نه مسیحی. لبنان سرزمین همه لبنانی‌هاست. 

سلاح حزب‌الله مکمل سلاح ارتش است

میشل عون در گفت‌وگویی دیگر با شبکه «سی.بی.سی» مصر (CBC) نیز از سلاح حزب‌الله دفاع کرد و گفت که «سلاح حزب‌الله با حاکمیت کشور لبنان تناقضی ندارد و آن، بخشی اساسی از طرح دفاع از لبنان است». 

رئیس جمهور لبنان گفت «تا زمانیکه خاک لبنان اشغال است و ارتش لبنان به قدر کافی قدرتمند نیست تا با اسرائیل بجنگد، سلاح حزب‌الله مهم است.. ما راضی نخواهیم شد و نخواهیم پذیرفت که مسئله لبنان به چیزی تبدیل شود که امنیت لبنان را خدشه‌دار کند». 

عون، سلاح حزب‌الله را مکمل ارتش لبنان و سلاح آن دانست که با آن در مقابل اشغالگری اسرائیل از کشور دفاع می‌کند.. و تأکید کرد که در مسائل داخلی لبنان، اول چیزی که مهم است، امنیت و ثبات است.

حل بحران سوریه بدون اسد امکان پذیر نیست

میشل عون در پاسخ به سوالی در باب بحران سوریه، تصریح کرد که «باید در اندیشه حل و فصل فراگیر بحران سوریه بود به طوری که حاکمیت کشور به صورت یکپارچه حفظ شود».

عون، حل بحران سوریه بدون بشار اسد را رد کرد و گفت:‌ نمی‌توان بحران سوریه را بدون رئیس جمهور، بشار اسد حل کرد... لبنان بی‌طرف است... کل منطقه خواستار یکپارچگی سوریه و وحدت ملتش است و جنگ در سوریه بدون حل و فصل سیاسی تمام نخواهد شد.

رئیس جمهور لبنان برای ارائه هرگونه کمک به حل بحران سوریه اعلام آمادگی و تأکید کرد که «لبنان هنوز کمک‌هایی که قرار بوده برای آوارگان [سوریه] به دستش برسد، دریافت نکرده و کمک‌هایی که ارسال می‌شود برای آوارگان است نه برای لبنان». 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لبنان می‌تواند پلی میان کشورهای عربی و ایران باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..