تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقش والدين در موفقيت تحصيلی فرزندان

تاثیر تحصیلات والدین بر موفقیت فرزندانمژده نظراهاری روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تاثیر باسوادی والدین درافزایش دانایی فرزندان گفتعوامل متعددی بر افکار کودکان و اعضای خانواده تاثیرگذار است که می توان به عوامل اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و غیره توجه کرد، این عوامل ارتباط مستقیمی با سطح سواد و تحصیلات خانواده دارد.

این روان‌شناس ادامه داد: شخص باسواد امکان سلامت اقتصادی و تصمیم گیری بیشتری نسبت به خود و فرهنگ جامعه دارد. سواد از دیدگاه اقتصادی، افراد را به ‌سوی رشد و اخلاق هماهنگ با جامعه هدایت می کند. همچنین زمانی که تحصیلات والدین بالا باشد فرزندان با درک بیشتری تربیت شده و این امر عاملی برای رشد هرچه بیشتر آنها می‌شود.

وی همچنین درباره تاثیر ادامه تحصیل والدین در موفقیت درسی فرزندان بیان کرد: مادران به دلیل اینکه مدت زمان طولانی تری را در منزل سپری می کنند نقش بیشتری در تربیت فرزندان خود دارند. طی تحقیقات به عمل آمده مادرانی که بعد از به دنیا آمدن فرزندانشان به سراغ تحصیل و دانشگاه می روند ، فرزندان موفق تری را تحویل اجتماع می دهند . این فرزندان با دیدن درس خواندن والدین رغبت بیشتری به افزایش ساعات مطالعه خود پیدا می کنند.

نظراهاری در پایان افزود: محیط منزل برای فرزندان مانند مدرسه ای می‌ماند که اگر به خوبی پرورش یابند، می‌توانند به راحتی در آینده با مشکلاتشان مقابله کنند. دراین میان والدین می توانند با تحصیلات و تجربه‌های دانشگاهی خود کودک را به سمت هدفش سوق دهند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقش والدين در موفقيت تحصيلی فرزندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..