تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کره شمالی بدون توجه به هشدارهای امریکا «موشک بالستیک» آزمایش کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی نوع موشک آزمایش شده هنوز معلوم نیست.

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا هم اعلام کرده پرتاب این موشک را از طریق رادارهای خود ثبت کرده است.

کره شمالی طی یک سال گذشته، بارها آزمایش های موشکی انجام داده که با مخالفت آمریکا و متحدانش در شرق آسیا روبرو شده و شورای امنیت سازمان ملل متحد هم پیونگ یانگ را به همین علت با تحریم‌های جدیدی روبرو کرده است.

کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی، ماه گذشته ادعا کرده بود که کشورش به فناوری تولید موشک‌های قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای بسیار نزدیک شده است.

آزمایش امروز که نوع موشک بالستیک به کار گرفته در آن "ناشناخته" گزارش شده است، در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته، ژنرال جیمز متیس، وزیر دفاع جدید آمریکا در جریان سفری که به کره‌جنوبی داشت تهدید کرد استفاده کره‌شمالی از سلاح‌های اتمی با "واکنشی سهمگین و موثر" روبرو خواهد شد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین وعده داده است تجهیزات سپرموشکی در اختیار کره جنوبی بگذارد.

همزمان کارشناسان در رسانه‌های آمریکایی نوع موشک بالستیک آزمایش شده را "میان‌برد" شناسایی کرده‌اند که توانایی رسیدن به خاک آمریکا را ندارد.

کاخ سفید اعلام کرده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان این آزمایش موشکی قرار گرفته است.

در کره جنوبی هم شورای امنیت ملی جلسه اضطراری برگزار کرده است.

این نخستین آزمایش موشکی کره‌شمالی بعد از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکاست و اکنون بسیاری منتظر نخستین واکنش رسمی کاخ سفید به برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ‌اند.

این آزمایش موشکی امروز در منطقه نظامی بان‌گیون در شمال استان پیون‌گان کره شمالی صورت گرفت.

پیونگ‌یانگ در سال گذشته میلادی پنج آزمایش هسته‌ای انجام داد و بارها مدعی شد که به فناوری ساخت موشک‌های قاره‌پیما دست یافته که به این کشور اجازه می‌دهد حتی خاک آمریکا را مورد هدف قرار دهد.

با وجود این، کارشناسان سلاح های هسته‌ای و موشکی در غرب، نسبت به توانایی کره‌شمالی در این زمینه، ابراز تردید کرده‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کره شمالی بدون توجه به هشدارهای امریکا «موشک بالستیک» آزمایش کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..