تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با فجر-۵ جدید، حملات راکتی حماس و حزب‌الله دقیق‌تر می‌شود

به دنبال اعلام هفته گذشته «سردار حسین دهقان» وزیر دفاع ایران و رونمایی از راکت توپخانه‌ای هدایت شونده «فجر-5» وبگاه انگلیسی «جینز دیفنس» در تحلیلی نوشت: وزارت دفاع ایران روز ششم فوریه (دوشنبه 18 بهمن) از جنگ‌افزارهای جدیدی رونمایی کرد که راکت هدایت‌شونده 333 میلیمتری فجر-5 قابل توجه‌ترین این سلاح‌هاست.

به نوشته این وبگاه، نسخه اولیه و غیر هدایت‌شونده راکت فجر-5 که در خدمت نیروهای حزب‌الله و حماس قرار دارد، می‌تواند با ارتقا به نوع هدایت‌شونده حملات دقیق‌تری را تا برد 75 کیلومتر در اسرائیل انجام دهد.

اولین بار در ماه می ۲۰۱۴ و در جریان بازدید آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران از نیروی هوافضای سپاه پاسداران بود که مشخص شد ایران در حال کار بر روی نسخه هدایت‌پذیر فجر-۵ است.

بر اساس این گزارش، نسخه کنونی راکت فجر-5C که دوشنبه گذشته رونمایی شد، بالک‌های کوچکتریدارد که به دماغه نزدیکتر شده‌اند.

جینز دیفنس نوشت: احتمالا کلاهک این موشک نیز مجددا باز طراحی شده و پشت بخش کنترل و هدایت آن قرار گرفته است.

این رسانه با انتشار تصاویر پرتابگر چهارلوله‌ای راکت فجر-5 نوشت: این نسخه از پرتابگر راکت فجر-5C نیز همانند نوع غیر هدایت شونده‌اش دارای سرپوش مخروطی برای محافظت از دماغه‌های بیرونی راکت است.

طول راکت دوربرد فجر 6.58 متر و وزن آن 915 کیلو است و کلاهک جنگی 90 کیلویی را حمل می‌کند. گفته می‌شود با توجه به افزوده شدن قابلیت هدایت‌پذیری، فجر ۵ اکنون به راکتی نقطه‌زن بدل شده است.

فارس




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با فجر-۵ جدید، حملات راکتی حماس و حزب‌الله دقیق‌تر می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..