تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهینه‌سازی گلوله ساخت روسیه توسط گردان‌های قسام

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" از موفقیت مبارزان این گردان‌ها در بهینه‌سازی گلوله ضد زرهی "تاندوم" ساخت روسیه خبر داد. این گلوله در جریان جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در تابستان سال 2014 کارآیی خود را نشان داده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سرگرد "سعد" یکی از فرماندهان گردان‌های قسام این خبر را طی فیلم مستندی که حماس درباره شهید محمد "قوقا" از فرماندهان میدانی قسام منتشر کرد، اعلام نمود.

شهید قوقا روز یکشنبه گذشته در اثر انفجار اشتباهی در یکی از پایگاه‌های قسام در شمال نوار غزه روی داده بود، به شهادت رسید.

سرگرد سعد خاطر نشان کرد که قوقا نقش برجسته‌ای در بهینه‌سازی گلوله "تاندوم 85" بومی داشت و این گلوله نقش و تاثیر زیادی در مقابله با نظامیان صهیونیستی در جریان جنگ اخیر غزه داشت و با استفاده از آن، 9 تانک صهیونیستی منهدم شد.

این فرمانده قسام تصریح کرد که شهید قوقا از نخستین فعالان نظامی قسام بود که نقش زیادی در طراحی و ساخت گلوله‌های ضد زرهی و ساخت سلاح‌های متعدد گردان‌های قسام داشت.

گردان‌های قسام گلوله تاندوم را در سال 2008 دریافت کرد و مبارزان این گردان‌ها برای اولین بار در جریان جنگ سال‌های 2008ـ 2009 رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از این گلوله استفاده کردند. همچنین در تاریخ 5 ژانویه 2009 مبارزان قسام از این گلوله برای هدف قرار دادن نفربر ارتش صهیونیستی در شرق شهرک جبالیا در شمال باریکه غزه استفاده کردند که منجر به انهدام کامل آن شد.

این گلوله ضد زرهی همچنین در چندین مورد از مانورهای گردان‌های قسام به نمایش درآمده است، اما این اولین باری است که گردان‌های قسام از بهینه سازی و ارتقای این گلوله در داخل نوار غزه خبر می‌دهد.

تاندوم سلاح روسی ضد زرهی از نوع "آر پی جی" است. این سلاح که هم به عنوان بمب و هم گلوله قابل پرتاب با دو کلاهک قابل تنظیم از لحاظ زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای حمایت از نفربرهای زرهی طراحی شده است و 500 متر برد دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهینه‌سازی گلوله ساخت روسیه توسط گردان‌های قسام»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..