تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هجدهمین شب آواز ایرانی برگزار می‌شود

هجدهمین شب آواز ایرانی برگزار می‌شودبه گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ در سری جدید شب آواز ایرانی در هر برنامه، همانند گذشته 6 گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت كه همچون گذشته یك گروه با عنوان میهمان ویژه از چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شكل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران كه از اساتید صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی‌اند ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یك گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد‌شد.
 
در هجدهمین شب‌آواز ایرانی محمدرضا باباربیع به همراه پریسا باباربیع (نوازنده سه‌تار) یكی از گروه‌‌های شركت كننده در مراسم خواهند بود كه به اجرای آوازی در مایه بیات اصفهان با استفاده از غزل‌های سعدی می پردازند.
 
محمدرضا باباربیع متولد 1338(شهرستان شهرضا) ردیف آوازی را در محضر استاد شاه‎‌زیدی فراگرفت و گوشه‌های محلی را نزد استاد زارع آموخت. باباربیع اجراهای متعددی را با گروه‌هایی همچون خاوران، حكیم صهبا، كرشمه و روح افزا به‌عنوان خواننده در شهرهای مختلف كشور داشته است. وی آهنگ‌ساز و خواننده برگزیده نخستین جشنواره كشوری امام رضا(ع) بوده است و تاكنون آلبوم‌های «شوق دیدار» و «نوای عشق» را به انتشار رسانده است. محمدرضا باباربیع 25 سال است كه سابقه تدریس در شهرهای اصفهان و شیراز را در كارنامه هنری خود دارد. همچنین پریسا باباربیع (نوازنده سه‌تار) متولد 1367، سه‌تار را در محضر اساتیدی چون مسعود شعاری و بهداد بابایی فرا گرفته است. وی مقام اول نوازندگی سه تار را در جشنواره آبنوس داراست و با گروه های مختلفی همجون روح‌افزا به عنوان نوازنده سه‌تار همكاری داشته است.
 
از دیگر بخش‌های برنامه شب آواز ایرانی می‌توان به اجرای امید عظیمی به همراه محمد مشفق(نوازنده نی) اشاره كرد كه به اجرای آوازی در مایه همایون با استفاده از شعرهای عماد خراسانی و همای شیرازی می‌پردازد.
 
امید عظیمی متولد 1360 (ملایر) ردیف‌های آوازی را نزد اساتیدی چون وحید تاج، مهدی مبتقا و مرحوم معارف‌وند آموخته است و با گروه‌های ققنوس و بیداد به عنوان خواننده همكاری داشته است. محمد مشفق(نوازنده نی) نیز متولد 1363 (ملایر) از شاگردان اساتیدی چون قاسم احمدوند، امیر سیاوش‌پور و حسن مكانیكی است. وی صاحب كتاب آموزشی گام به گام نی نوازی است و از سال 89 تا 93 برگزیده جشنواره همدان بوده است. مشفق سرپرست گروه‌ بیداد ملایر بوده و در كنسرت‌های مختلفی در شهرهای تهران، همدان، سنندج و كرمانشاه به عنوان نوازنده نی شركت داشته است.
 
هجدهمین شب آواز ایرانی به همت مركز موسیقی و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر شنبه  30بهمن‌ماه ساعت 18 در تالار «سوره» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هجدهمین شب آواز ایرانی برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..