تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گردنه ژالانه با احداث تونل از جاده اورامان حذف می شود/ این طرح در دست مطالعه است

به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور مرادی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه بخشدار اورامان با اشاره به راه ارتباطی منطقه اورامان گفت: با توجه به اینکه راه ارتباطی شهر اورامان و 10 روستای تابعه آن از گردنه سخت گذر ژالانه عبود می کند و این گردنه هر ساله با بارش برف و باران تردد در آن مشکل و به کندی صورت می گیرد، احداث یک تونل در این منطقه در دست پیگیری و مطالعات است.
وی با بیان اینکه از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیر احداث این تونل است، اضافه کرد: در صورتی که موفق به احداث تونل در این منطقه بنا بر هر دلایلی نشویم، نسبت به تعریض و بهسازی مسیر ارتباطی منطقه اقدام خواهیم کرد.
وی با اشاره به بسته شدن راه ارتباطی روستاهای عباس آباد به رودبار در بخش اورامان و بخش مرکزی شهرستان سروآباد در اثر احداث سد داریان گفت: با توجه به مسدود شدن راه ارتباطی بین این 2 روستا که جاده ارتباطی چندین روستا بوده، احداث یک جاده ارتباطی به طول 10 کیلومتر در این منطقه در دست اقدام است.
وی ادامه داد: احداث جاده ارتباطی در این منطقه با منع سازمان محیط زیست روبرو شده ولی با پیگیری های به عمل آمده و جلسه با رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور و معاونین وی دستور بررسی و بازرسی مجدد برای احداث یک مسیر ارتباطی در این منطقه صادر شده که در هفته های اخیر بازرسان این سازمان در 2 مرحله از این منطقه بازدید و بازرسی کرده اند.
نماینده مردم مریوان و سروآباد از دیگر مشکلات مهم منطقه اورامان را در حوزه ارتباطات و عدم پوشش دهی تلفن همراه عنوان کرد و افزود: مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری در جلسه ای با حضور هفت تن از مدیران کل استان کردستان در شهرستان سروآباد برگزار که طی آن تصویب شد تا پایان سال مشکلات اینترنت در تمام روستاهای شهرستان سروآباد برطرف شود.
** اورامان یک برند برای شهرستان و استان کردستان است
فرماندار شهرستان سروآباد نیز گفت: اورامان جایگاه ویژه ای در کشور و جهان دارد و به عنوان یک برند برتر برای شهرستان سروآباد و استان کردستان به شمار می رود.
علی مفاخری ادامه داد: ثبت جهانی اورامان در دست اقدام است و نهایی شدن آن نیازمند تلاش و همت مسئولان استانی و کشوری و البته خود مردم منطقه اورامان است که باید بافت فرهنگی و سنتی این منطقه را حفظ کنند.
وی اضافه کرد: وجود آیین ها فرهنگی و تاریخی نظیر مراسم عروسی پیرشالیار، کومسای و قرآن تاریخی روستای سلین که نشان دهنده عمق باورها و ارزش های دینی و اسلامی این منطقه است، در جذب گردشگر بسیار تاثیرگذار است.
او تاکید کرد: اگر به جاذبه های گردشگری و فرهنگی اورامان توجه شود، بدون شک در افزایش رونق اقتصادی منطقه و شهرستان بسیار تاثیر گذار بوده و به عنوان یک برند بین المللی مطرح خواهد شد.
مفاخری مسئولیت را فرصتی برای خدمتگذاری بیشتر به مردم دانست و افزود: مسئولیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک فرصت و یک امتحان الهی برای خدمتگذاری صادقانه و بی منت به مردم است.
وی به پروژه های افتتاح شده اشاره کرد و افزود: در دهه فجر 45 پروژه با اعتباری افزون بر 140 میلیارد ریال در شهرستان سروآباد افتتاح شد که علی رغم کمبود اعتبارات دولت تلاش کرد که هیچکدام از پروژه های شهرستان راکد نشده که این مهم بیانگر مدیریت قوی دولتمردان تدبیر و امید است.
در این آیین با حکمی از سوی وزیر کشور و از طرف استاندار کردستان 'صباح محمدی' به عنوان نهمین بخشدار اورامان معرفی شد و از تلاش های 'سالار فتحی' بخشدار سابق قدردانی شد.
بخش اورامان با یک شهر و 10 روستای تابعه از توابع شهرستان سروآباد در فاصله 70 کیلومتری از مرکز شهرستان واقع شده که به دلیل جاذبه های فرهنگی و گردشگری در حال ثبت جهانی است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و اورامان در فاصله 90 کلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
7354/ 3020
**خبرنگار: فرزاد آداک/** انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گردنه ژالانه با احداث تونل از جاده اورامان حذف می شود/ این طرح در دست مطالعه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..