تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گزارش مالی انویدیا در سه ماهه چهارم ۲۰۱۶ فراتر از انتظارها رقم خورد

ظاهرا تقاضا برای پردازنده‌های گرافیکی انویدیا همچنان رو به افزایش است و این کمپانی در فصل گذشته، رشد درآمدی داشته است.

در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶، انویدیا موفق به کسب درآمد ۲.۱۷ میلیارد دلاری شده که نسبت به همین زمان در سال پیش از آن ۵۵ درصد رشد داشته است. هر سهم از سهام این شرکت نیز درآمد ۱.۱۳ دلاری به همراه داشته که نسبت به سال پیش ۱۱۷ درصد رشد کرده است. وال‌استریت ژورنال درآمد ۲.۱۱ میلیارد دلاری برای انویدیا پیش‌بینی کرده بود و به این ترتیب این کمپانی بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرده است. 

تا چند سال پیش، پردازنده‌های گرافیکی انویدیا تنها در کامپیوترهای گیمرها به کار گرفته می‌شد و بیشترین سود این شرکت نیز از جامعه مخاطب علاقه‌مند به بازی بود؛ اما حالا به لطف توسعه هوش مصنوعی و مباحثی مانند یادگیری ماشین و یادگیری عمیق، نیاز به پردازنده‌های گرافیکی بیشتر شده است. پردازنده‌های انویدیا به‌صورت اختصاصی برای پردازش امور مرتبط با یادگیری ماشین عملکرد بسیار خوبی دارند و به‌طور خاص برای این بخش بهینه‌سازی شده‌اند. از فناوری یادگیری ماشین و یادگیری عمیق در خودروهای خودران، پیش‌بینی وضعیت آب و هوا، تشخیص سرطان و امور بسیاری از این دست استفاده می‌شود که پردازنده‌هایی گرافیکی انویدیا این دست از امور را به‌خوبی و به‌مراتب بهتر از CPU-ها پردازش می‌کنند. 

استفاده از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا در دیتاسنترها نیز رشد ۲۰۵ درصدی داشته است تا به رقم ۲۹۶ میلیون دلار برسد. گوگل، آمازون و مایکروسافت، تراشه‌های انویدیا را خریداری می‌کنند و در دیتاسنترهای مخصوص سرویس‌های ابری خود به کار می‌گیرند. گزارش شده است که انویدیا همکاری خود را با موسسه‌ی ملی سرطان آمریکا نیز آغاز کرده و قرار است پلتفرم‌های سازگار با هوش مصنوعی توسعه داده‌شده توسط این موسسه را فراهم کند تا از آن برای تحقیقات پیشرفته درباره سرطان استفاده شود. 

با همه‌ی این‌ها همچنان بزرگ‌ترین بخش از تجارت انویدیا مربوط به کارت گرافیک‌های گیمینگ است که درآمد ۱.۳۵ میلیارد دلاری به همراه داشته و نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد رشد کرده است. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گزارش مالی انویدیا در سه ماهه چهارم ۲۰۱۶ فراتر از انتظارها رقم خورد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..