تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تظاهرات گسترده در پایتخت عراق/استاندار بغداد از کشته و زخمی شدن بیش از ۳۲۰ تن در درگیری‌های امروز میدان التحریر خبر داد+فیلم

به گزارش عمارنامه،به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی السومریه نیوز عراق، معترضان روز شنبه در خیابان‌های بغداد حاضر شدند و با سردادن شعارهایی خواستار تغییر قوانین انتخابات و همچنین کمیتۀ نظارت بر روند برگزاری انتخابات شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان گاز اشک‌آور به سوی آنان شلیک کردند که این اقدام سبب شد مردم به سمت میدان الطیران حرکت کنند.

در پی این درگیری‌ها، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، از مردم خواست در منطقه خضراء تحصن کنند.

این درگیری‌ها در حالی روی داد که نیروهای امنیتی در تمامی مسیرهای منتهی به میدان التحریر بغداد مستقر شده بودند و این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی السومریه نیوز عراق، معترضان روز شنبه در خیابان‌های بغداد حاضر شدند و با سردادن شعارهایی خواستار تغییر قوانین انتخابات و همچنین کمیتۀ نظارت بر روند برگزاری انتخابات شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی در تمامی مسیرهای منتهی به میدان التحریر بغداد مستقر شدند و این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

اگرچه برخی گزارش‌ها حاکی است، نیروهای امنیتی مانع از مشارکت ساکنان استان‌های جنوبی عراق در این تظاهرات شده‌اند.

مقتدی صدر چندی پیش گفته بود: «کمیتۀ انتخابات با توجه به اینکه مسئولانش از سوی احزاب حاکم انتخاب شده‌اند، برای برگزاری انتخاباتی پاک و شفاف در کشور مناسب نیستند.»

در همین حال کمیته نظارت بر انتخابات عراق روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای، ضمن رد این اتهامات، تأکید کرد: «اینکه خطاها و اشتباهاتی که اخیراً در عراق شاهد آن بوده‌ایم را به کمیته ارجاع می‌دهند، درست نیست و اینکه مردم را علیه این نهاد بشورانند، می‌تواند خطرآفرین باشد.»

گفتنی است، روز جمعه نیز تظاهرات مشابهی در شهرهای بغداد و بصره برگزار شد.

 استاندار بغداد از جان باختن ۴ نفر و زخمی شدن ۳۲۰ تن در درگیری‌های امروز میدان التحریر خبر داد / ۷۹ نفر  در اثر تیراندازی زخمی شده اند.

 

 

 

 

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تظاهرات گسترده در پایتخت عراق/استاندار بغداد از کشته و زخمی شدن بیش از ۳۲۰ تن در درگیری‌های امروز میدان التحریر خبر داد+فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..