تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیین عزاداری ایام فاطمیه در روستای چلک گرمی برگزار شد

ساعت: 19:45 منتشر شده در مورخ: 1395/11/23 شناسه خبر: 1036317

مراسم ویژه سوگواری شهادت بانوی دوعالم، حضرت فاطمه زهرا (س) با شرکت شیفتگان آن حضرت در روستای چلک از توابع بخش مرکزی گرمی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سیفار، همه ساله به رسم یک سنت دیرینه وطبق یک آیین ویژه، در سالروز وفات حضرت زهرا (س)، روستای چلک شهرستان گرمی پذیرای خیل عاشقان و شیفتگان بانوی مکرم اسلام از جای جای ایران اسلامی است.

 

در این روز اهالی این روستا  با برپا کردن سفره های احسان و نذری و پختن آبگوشت از هزاران نفر پذیرایی می کنند.

 

شرکت کنندگان در این مراسم با سینه زنی و عزاداری در غم فراق از دست رفته آن حضرت اشک ماتم می ریزند.

 

سعیدی از معتمدان روستای چلک در حاشیه این مراسم گفت: براساس یک سنت دیرینه اهالی روستای چلک، چند روز مانده به ایام فاطمیه، با همکاری و همیاری یکدیگر چندین راس گاو قربانی را خریداری کرده و در نخستین روزهای ایام سوگواری حضرت زهرا س با برپایی سفره های نذر و احسان از عزاداران دختر پیامبر اسلام ص پذیرایی می کنند.

 

وی با بیان اینکه این مراسم نزدیک 35 سال است که در این روستا برگزار می شود،‌ افزود: این مراسم از شکوه خاصی برخوردار است و در این روز مسجد جامع چلک حضور عزاداران کثیری را از نقاط مختلف استان و حتی سایر استانها شاهد می گردد.

 

وی افزود: به خاطر معنویت و حال و هوای خاص مراسم عزاداری ایام فاطمیه در روستای چلک،همه ساله بر خیل عزاداران آن افزوده می گردد.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیین عزاداری ایام فاطمیه در روستای چلک گرمی برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..