تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نهادینه کردن هنر خوشنویسی در شهرستان البرز

ساعت: 16:00 منتشر شده در مورخ: 1395/11/23 شناسه خبر: 1036356

بیگدلی با اشاره به تایپ های سیستمی خاطر نشان کرد:در مکاتبات اداری و غیره کمتر دیده می شود که تایپیستی از نرم افزار نستعلیق استفاده کند و کسانی می توانند از این نرم افزار استفاده کنند که به هنر خوشنویسی تسلط داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیگدلی در گفتگو با  ندای البرز با اشاره به نمایشگاه خوشنویسی که به مناسبت دهه فجر در تالار شهر الوند برگزار شد اظهار داشت:در این نمایشگاه نزدیک به ۲۰هنرمند با ۴۰-۵۰اثر هنری در خطوط نستعلیق و شکسته نستعلیق شرکت کرده اند.

بیگدلی عنوان کرد:این نمایشگاه در ۱۶ بهمن ماه سال جاری در نگار خانه تالار شهر با حضور مسوولان شهرستان افتتاح شده و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.
وی با اشاره به هدف برگزاری این نمایشگاه افزود:این نمایشگاه نتیجه شروع فعالیت های خوشنویسی در نگار خانه تالار شهر الوند بوده که با روابط عمومی شهرداری تفاهم نامه ای امضا شده که بتوانیم نگار خانه تالار شهر را فعال کرده واز این به بعد کلاس های خوشنویسی ،تدوین ونگار گری در آنجا دایر باشد.
بیگدلی گفت: بانی برگزاری نمایشگاه خوشنویسی را اداره فرهنگ وارشاد شهرستان البرز و انجمن خوشنویسان شهر الوند می باشد.
وی با اشاره به اینکه شهر قزوین ،شهر خوشنویسان در کشور شناخته می شود بیان داشت :با نهادینه کردن این هنر در شهرستان البرز سعی در ترویج این هنر داشته به طوری که یکی از کار هایی که انجمن خوشنویسان الوند انجام داده، این است که با آموزش وپرورش و امور کتابخانه ها تفاهم نامه ای امضا شده و مدرسان خوشنویسی را به مدارس فرستاده تا در آنجا به دانش آموزان این هنر را آموزش بدهند که این کار در طول سال تحصیلی و مداوم انجام می شود نه به صورت مقطعی و فوق برنامه.
وی با یاد آوری جشنواره خط تحریری دانش آموزان که پنج شنبه ۲۱ بهمن افتتاح می شود گفت :در این جشنواره از دانش آموزانی که در طول تحصیل به آموزش هنر خوشنویسی پرداخته شده دعوت کرده تا به صورت مسابقه هنر خود را به نمایش بگذارند واین جشنواره تشویق وترغیبی برای دانش آموزان بوده واین جشنواره صبح روز پنج شنبه ۲۱ بهمن ماه در مجتمع فرهنگی کوثر برگزار می شود.
بیگدلی با اشاره به اینکه در سطح استان ،طرح آموزش هنر خوشنویسی توسط مدرسان خوشنویسی در مدارس اولین بار است که اجرا می شود واین طرح در شهر الوند صورت گرفته است.
وی بیان کرد:یکی از برنامه هایی که انجمن خوشنویسان شهر الوند آن را اجرا کرده آموزش هنر خوشنویسی درکتابخانه های شهر الوند می باشد به طوری که در حال حاضر در کتابخانه دهخدا الوند ،کتابخانه نصرت آباد ،کمال آباد و محمدیه مدرسان ما مشغول به تدریس این هنر هستند و تلاش این انجمن این است که هنر خوشنویسی وزیبا نویسی را در مردم این شهر نهادینه کنند.
بیگدلی با اشاره به تایپ های سیستمی خاطر نشان کرد:در مکاتبات اداری و غیره کمتر دیده می شود که تایپیستی از نرم افزار نستعلیق استفاده کند و کسانی می توانند از این نرم افزار استفاده کنند که به هنر خوشنویسی تسلط داشته باشند.
وی در پایان عنوان کرد :در تلاش هستیم تا با کانون معلولین شهرستان البرز نیز ارتباط برقرار کرده و از هنر خوشنویسی هنرمندان این کانون نیز استفاده شود.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نهادینه کردن هنر خوشنویسی در شهرستان البرز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..