تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایستگاههای جدید فضایی در کشور راه اندازی می شوند

راه اندازی ایستگاههای جدید فضایی درکشوربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن بهرامی رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه مرکز فرماندهی سازمان فضایی ایران در ماهدشت کرج ساخته شده است، اضافه کرد: با توسعه زیرساخت های فضایی در کشور، اخذ و پایش اطلاعات ماهواره ای بهبود می یابد.
 
رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به راه اندازی مرکز فضایی قشم و ظرفیتهایی که این مرکز در حوزه های مختلف فضایی دارد، تصریح کرد: موقعیت مکانی قشم در کشور موجب شده تا یکی از مراکز فضایی کشور در جزیره مهم و استراتژیک خلیج فارس ایجاد شود.
 
معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: مرکز فضایی قشم به عنوان یکی از مراکز اخذ و پایش داده های ماهواره ای و ایستگاه زمینی ماهواره، به زیرساختهای مناسب مجهز شده است که با توسعه آن، روند اخذ و پایش اطلاعات ماهواره ای بهبود و توسعه می یابد. همچنین با توجه به پرتاب ۴ ماهواره در سال های آتی، با ایجاد و راه اندازی دو سکوی در دست احداث، این مجموعه کاملتر می شود.
 
وی با تاکید براینکه در حال تکمیل و راه اندازی ایستگاه های جدید فضایی کشور در کنار ایستگاه فضایی قشم، بوشهر و ماهدشت در سلماس، شمال شرق، شمال غرب، چابهار و سایر مناطق هستیم، ادامه داد: ایستگاه های فضایی کشور قابلیت رصد و رهگیری هر ماهواره ای که از این پس پرتاب شود را دارا هستند.
 
بهرامی گفت: مرکز فضایی قشم می تواند هم به عنوان یک مرکز زمینی برای پایش اطلاعات فضایی و هم برخی پدیده های دریایی نظیر کشندها و وضعیت آبزیان باشد و از همین رو با سازمان منطقه آزاد قشم نیز تفاهم نامه ای منعقد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایستگاههای جدید فضایی در کشور راه اندازی می شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..