تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیابیان متحرک ;جاذبه ای دیدنی در فرانسه+تصاویر

بیابیان متحرک در فرانسه

بیابیان متحرک و یا تل ماسه ای عظیم پیلا The Great Dune of Pyla در 60 کیلومتری بوردو در منطقه ی خلیج آرکاکون فرانسه واقع شده و مرتفع ترین تل ماسه ای در تمام اروپا به شمار می رود. این تل ماسه ای عظیم که با نام Pilat نیز شناخته می شود 500 متر عرض و 3 کیلومتر طول داشته و ارتفاع آن از سطح دریا تا 107 متر می رسد. زیبایی و موقعیت غیر قابل پیش بینی این تل ماسه ای آنرا به یک جاذبه گردشگری تبدیل کرده که سالانه بیش از یک میلیون بازدیدکننده دارد.

 بیابیان متحرک ;جاذبه ای دیدنی در فرانسه

نکته ی جالب در مورد این تل ماسه ای حرکت کردن آن است. این تل ماسه ای به آرامی به سمت جنگل، خانه ها و حتی دیوار آتلانتیک Atlantic Wall حرکت می کند.

 بیابیان متحرک ;جاذبه ای دیدنی در فرانسه

 میزان این حرکت متناوب است به این معنی که گاهی بسیار تند (10 متر در سال) و گاهی بسیار آرام (کمتر از یک متر در سال) حرکت می کند. در طول 57 سال گذشته، این تل ماسه ای با احتساب 4.9 متر جابجایی سالانه، 280 متر جابجا شده است.

 بیابیان متحرک ;جاذبه ای دیدنی در فرانسه

لست سکند

اخبار مرتبط:

ساخت سبزترین شهر جهان در قلب بیابان (+عکس)

ساخت گردشگاهی عجیب در بیابان های امارات +تصاویر

پیست اسکی در قلب بیابان+تصاویر

دیدنی ترین مکان های دنیا+تصاویر

جاذبه های طبیعی بسیار هیجان انگیز دنیا+تصاویر

بیابیان متحرک ;جاذبه ای دیدنی در فرانسه+تصاویر

بیابان متحرک و یا تل ماسه ای عظیم پیلا The Great Dune of Pyla در 60 کیلومتری بوردو در منطقه ی خلیج آرکاکون فرانسه واقع شده..




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیابیان متحرک ;جاذبه ای دیدنی در فرانسه+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..