تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغذیه صحیح مادر در دوران بارداری

تغذیه مادر در دوران حاملگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است مادران باردار باید به این موضوع دقت کنند چون رشد عضلات جنین ناشی از تغذیه مناسب مادر ایجاد می شود اگر جنین سالمی می خواهید بهتر است به تغذیه سالم در دوران بارداری بیشتر دقت کنید .

 محققان دانشکده پزشکی بیلور دریافتند که تغذیه نامناسب مادر باردار باعث افزایش سطح کورتیزول می شود و می تواند رشد عضلات جنین را تحت تاثیر قرار می دهد.

براساس این مطالعه، تغذیه نامناسب مادران باردار باعث افزایش سطح کورتیزول خون آنها می شود؛ کورتیزول یک هورمون استروئیدی در گروه هورمون های گلوکوکورتیکوئید است.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس،دکتر مارتا فیوروتا از نویسندگان این مطالعه گفت: هدف از مطالعه ما درک این موضوع بود که تغذیه نامناسب در دوران بارداری به خودی خود و یا به خاطر افزایش سطح گلوکوکورتیکوئیدها ناشی از سوء تغذیه است که در رشد جنین اثر می گذارد. به واقع گلوکوکورتیکوئیدها در افراد بالغ تاثیرات منفی روی عضلات دارد و به طور مثال موجب اتروفی و مقاومت در برابر انسولین می شود.
محققان برای پی بردن به تاثیر گلوکوکورتیکوئیدها بر رشد عضلات جنین بررسی هایی را در موش ها انجام دادند و نتیجه نشان دادکه قرار گرفتن جنین در معرض گلوکوکورتیکوئیدها بر رشد عضلات آن تاثیر می گذارد.
به گفته محققان، تاثیر گلوکوکورتیکوئیدها روی رشد عضلات جنین بسیار پیچیده است و به طول مدت، سطح گلوکوکورتیکوئیدها و مقطع زمانی جنینی قرار گرفتن در معرض آن بستگی دارد.
این مطالعه در مجله Journal of Endocrinology منتشر شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغذیه صحیح مادر در دوران بارداری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..