تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گشایش بورس زعفران اقدامی برای ثبات قیمت زعفران

بورس زعفران نیازمند توجه به اهداف جمعیغلامرضا میری نائب رئیس شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در سال های گذشته تلاش هایی برای گشایش بورس زعفران صورت گرفت ولی به دلیل بسیاری از مشکلات و وجود اهداف پشت پرده برخی ها، این موضوع به سرانجام نرسید.

وی افزود: موفقیت این بورس مبتنی بر ایجاد شرایطی مساعد به نفع تولید کنندگان زعفران است، زعفران کاران در سال های گذشته با مراجعه به واحد های بسته بندی و صادراتی اقدام به فروش نقدی زعفران خود می کردند، بنابراین برای پرداخت هزینه های کشاورزان و استقبال آن ها از این بازار باید از ورود آن ها به چرخه طولانی اداری جلوگیری کرد تا بتوان به این بورس رونق بخشید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش دلالان در بازار زعفران گفت: با آغاز فعالیت این بازار جدید و با توجه به اهداف آن، شاهد ثبات قیمت ها خواهیم بود، در نتیجه کشاورزان مطمعن خواهند بود زعفرانشان در فصل خود به همان قیمت قبل خریداری می شود و دیگر لازم نیست برای برگشت هزینه های تولید، زعفران خود را با قیمتی ارزان به فروش رسانند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران افزود: با تاسيس بازار معاملات گواهی سپرده كالايی زعفران موسوم به بورس زعفران، امید است نقدشوندگی اين محصول برای كشاورزان افزايش يابد و توليدكننده بتوانند با ارائه محصول خود به انبارهای استاندارد و مورد تأييد بورس‌كالا، ضمن عرضه محصول خود در بازار سرمايه، از اين گواهی به‌عنوان پشتوانه دريافت تسهيلات از بانک ها و مؤسسات اعتباری استفاده كنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در 22 استان کشور زعفران کشت می شود گفت: به عنوان مثال امسال تنها در شهر فاروج واقع در استان خراسان شمالی، 9 تن زعفران برداشت شده که این افزایش تولید و از طرف دیگر افزایش رکود و عدم نقدینگی در بازار باعث شده زعفران بر روی دست کشاورزان بماند تا امسال شاهد کاهش قیمت این کالا در مقایسه با سال های گذشته باشیم.

وی افزود: افتتاح بورس زعفران اقدامی برای جلوگیری از نوسنات قیمت، افزایش کیفیت و حمایت از تولید کننده است و نباید در این بازار اهداف و منافع شخصی وارد شود.

بازار معاملات گواهی سپرده زعفران در بورس‌کالای ایران فردا به‌ طور رسمی در شهر مقدس مشهد افتتاح می‌شود.

انتهای پیام//ح.م





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گشایش بورس زعفران اقدامی برای ثبات قیمت زعفران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..