تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرحاشیه ترین دربی تاریخ و ناتمام ماندن بازی

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،15 دی ماه سال 1373 سرخابی‌ها پس از 2 سال وقفه، یکی از پرحاشیه‌ترین دربی‌های تاریخ را برگزار کردند.

شهرآورد 38 درحالی با قضاوت احمد ابهران و شجاعی کمک داور اول و پیروزرام کمک داور دوم به جنجال کشیده شد که هنوز خاطرات غبار گرفته‌ای از زد و خوردهای آخرین نبرد نیمه تمام 2 تیم در اذهان فوتبال دوستان باقی مانده است.

این مسابقه در چارچوب مرحله نیمه نهایی لیگ آزادگان برگزار شد و در دقایق ابتدایی بازی، داور گل فرشاد پیوس را قبول نکرد تا این تصمیم ، مقدمه‌ای بر جنجال برانگیزترین بازی تاریخ دربی شود.

پرحاشیه ترین دربی تاریخ و ناتمام ماندن بازی

خطایی پشت محوطه جریمه استقلال رخ داد، پیوس توپ را به گل تبدیل کرد اما ابهران نپذیرفت و برای چرایی مردود کردن گل اظهار داشت: سوت را به فرشاد نشان دادم و گفتم که باید با صدای سوت ضربه بزند اما او بلافاصله ضربه زد در حالی که من داشتم دیوار دفاعی را می‌چیدم. حتی من سرم را پایین آوردم که توپ به من برخورد نکند، توپ در درون دروازه قرار گرفت اما گل را مردود اعلام کردم و همان اتفاق اولین جرقه برای ایجاد تنش در بازی بود که در دقیقه حدود 16 یا 17 رقم خورد.پرحاشیه ترین دربی تاریخ و ناتمام ماندن بازی

اما پرسپولیس که با هدایت حمید درخشان روزهای خوبی را سپری می کرد و در ابتدای نیمه دوم با پنالتی فرشاد پیوس و ضربه سر جنجالی بهزاد داداش‌زاده با 2 گل از آبی پوشان پیش افتاد، در آن بازی دروازه‌بان استقلال غلامپور بود، داداش‌زاده شوت محکمی را روانه دروازه آبی ها کرد که توپ به تیر افقی برخورد و پشت خط افتاد. در آن دیدار شجاعی کمک داور اول صحنه را گل اعلام کرد ولی بلافاصله بازیکنان استقلال شروع به اعتراض کردند و معتقد بودند توپ گل نشده اما غلامپور به داور گفت که توپ از خط دروازه عبور کرده و پرسپولیس 2 بر صفر از سد استقلال جلو افتاد.

پس از اعلام پنالتی داور به سود سرخ ها، مسعود غفوری اصل با دست به سینه ابهران کوبید اما قاضی میدان هیچ واکنشی نشان داد تا درگیری بین بازیکنان و داور بیش تر از قبل شود.

با برتری 2 گله سرخ ها به نظر می‌رسید این تیم پیروز دربی شود اما تکل خشن رضا شاهرودی روی محمد تقوی (  بازیکن استقلال پس از این خطا راهی بیمارستان شد) و 10 نفره شدن پرسپولیس، جریان بازی را کاملاً دگرگون کرد.

ابتدا صادق ورمزیار در دقیقه 80 اختلاف را به یک گل رساند و 6 دقیقه بعد ادموند اختر دروازه عابدزاده را باز کرد تا طرف آبی پوش ورزشگاه غرق در شادی شود.

همه چیز برابر شد و بعد از این گل بود که مجتبی محرمی و امیر قلعه نویی در میانه زمین از خجالت هم درآمدند و کتک کاری کردند تا در این شرایط، تماشاگران عصبانی و خشمگین پرسپولیس از ضلع شمالی به داخل چمن بیایند و بازی را به تعطیلی بکشانند.

پرحاشیه ترین دربی تاریخ و ناتمام ماندن بازی
 
پس از آن مسابقه، داور و 10 بازیکن 2 تیم راهی نیروی انتظامی شدند تا درباره چگونگی این اتفاق توضیح دهند.

آن ها پس از 2 روز حضور متوالی در نیروی انتظامی و دادسرا درباره دربی 38 و چگونگی رخداد آن مسابقه، پاسخگو و همچنین با محرومیت های طولانی مدت نیز مواجه شدند.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز شنبه تشکیل جلسه داد و رای این دیدار را 3-0 به سود تیم استقلال صادر و همچنین بازیکنانی که با یکدیگر درگیری داشتند را با محرومیت‌های سنگین جریمه کرد. 

مجتبی محرمی، احمدرضا عابدزاده و رضا شاهرودی به ترتیب 3، 2 و یک‌سال محروم شدند.  
 
همچنین پیوس- فکری- ورمزیار و غفوری‌‌اصل هم هر کدام 6 ماه محروم ولی داداش‌زاده و کرمانی‌ مقدم تبرئه شدند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرحاشیه ترین دربی تاریخ و ناتمام ماندن بازی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..