تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه‌اندازی سايت كمپوست با ظرفيت توليد ماهيانه 4 تن كود خالص

راه‌اندازی سايت كمپوست با ظرفيت توليد ماهيانه 4 تن كود خالص در منطقه22به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 22 در راستای اجرای طرح آسمان آبی و زمين پاک و اجرای طرح تفكيک زباله از مبدأ سايت تولید کمپوست برای نخستین بار در ایران و تهران با استقرار 6 دستگاه توليد کمپوست با مبلغی بالغ بر 10 میلیارد ریال آغار به کار کرد.

مولایی شهردار منطقه 22 در این خصوص گفت: دستگاه‌های موجود در این سایت قابلیت تولید کمپوست بدون بو و توليد شيرابه و جلوگيری از تجمع حشرات و جانوران موذی را دارند. این دستگاه‌ها دارای تمام قطعات لازم از جمله چرخ خردکن، سیستم تهویه و سیستم چرخاننده و میکسر جهت رسیدن به کمپوست کامل هستند. سیستم دو محفظه‌ای آن، این دستگاه را از سایر دستگاه‌ها متمایز می‌کند، در این دستگاه با استفاده از ضایعات مواد آلی به عنوان ورودی دستگاه و تجزیه کنترل شده مواد آلی با حرارت و رطوبت مناسب در مجاورت اکسیژن به وسیله باکتری‌ها و قارچ‌ها، کپک‌ها و سایر میکرو ارگانیسم‌های هوازی و غیرهوازی، کمپوست تولید خواهد شد.

 وی افزود: مراحل کار این دستگاه به صورتی است که روزانه 100 تا 150 لیتر(50 کیلوگرم) زباله تر که از بازارهای تره‌بار مستقر در نواحی تأمین می‌شود به همراه 10 لیتر خاک اره وارد دستگاه می‌شوند. این کار به مدت 7 روز تکرار می شود و بعد از گذشت 7 روز از اولین بارگیری در مخزن اول، مواد به مخزن دوم انتقال داده شده و 7 روز دیگر در آنجا خواهد ماند و سپس مواد خروجی تخلیه می‌شوند. خروجی دستگاه هر 7 روز یک بار، معادل 350 کیلوگرم مواد کمپوست با نسبت ازت به کربن مناسب است.

به گفته مولایی؛ ساخت و تجهيز سايت توليد كود كمپوست به صورت مكانيزه با ظرفيت 4 تن در ماه برای نخستين بار در اين منطقه و در  بين مناطق 22‌گانه شهرداری تهران انجام شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه‌اندازی سايت كمپوست با ظرفيت توليد ماهيانه 4 تن كود خالص»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..