تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش گردشگران تایلندی در ایران

در دیدار مشترک میان وزیر گردشگری #تایلند و معاون گردشگری #ایران، دو طرف بر افزایش همکاری های دو کشور در حوزه #گردشگری تاکید کردند.

به گزارش ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته؛ مرتضی رحمانی موحد در دیدار با خانم کوب کارن واتانا وینگ کول وزیر گردشگری تایلند، گفت: در بحث گردشگری به کشورهایی که سابقه فرهنگی غنی و همکاری با ما را دارند توجه زیادی داریم و کاملا حرفه ای اهداف گردشگری را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تایلند به روستا ها توجه ویژه ای دارد، اظهارکرد: تلاش هر دو کشور درراستای متوازن کردن سیاست های گردشگری مشترک است.

به گفته رحمانی موحد، بر اساس گزارش ها تعداد گردشگران ورودی به ایران از تایلند 23 درصد افزایش داشته است. همچنین رحمانی موحد با اشاره به گردشگری غذا و ورزشی افزود: در بخش های گردشگری ورزشی می توانیم همکاری های خوبی با هم داشته باشیم، دیروز هم یک NGO با محور گردشگری ورزشی در ایران ایجاد کردیم. همچنین گردشگری غذا می تواند یکی از زمینه های همکاری بین دو کشور باشد.

تدوین تفاهمنامه همکاری ایران و تایلند در حوزه گردشگری

در ادامه این دیدار نیز وینگ کول، وزیر گردشگری تایلند با اشاره به تفاهم نامه ای برای ارتقای روابط گردشگری دو کشور گفت: مناسبات بین دو کشور بسیار با اهمیت است و لازم است مناسبات بلندمدت باشد. البته تفاهم نامه هنوز نهایی نشده و نیازمند طراحی یک سری مراحل است، اما محتوای آن همچنان تغییری نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به هیئت همراه خود اضافه کرد: من از ٥ رسانه تایلند خبرنگار همراه خود اورده ام که به طور کامل تصورشان بعد از این دیدار نسبت به ایران عوض شد. یکی از این رسانه ها مجله ای است که بین بیزنس من ها محبوب است و دیگری بین خانواده ها و یکی دیگراز شبکه های اجتماعی آنلاین است. امیدواریم که گردشگران ایران در تایلند هم تجربه خوبی داشته باشند.

در پایان وزیر گردشگری تایلند اضافه کرد: از نظر ما گردشگری ورزشی کیفیت و اهمیت بالایی دارد و این مستلزم همکاری بین بخش دولتی و بخش خصوصی است. در بحث گردشگری ورزشی اکثر فعالیت ها توسط بخش خصوصی برگزار می شود و دستاوردهایی که به دست آوردیم حاصل همین همکاری بخش خصوصی است.

جاذبه های زیمباوه

مرتضی رحمانی موحد، در دیدار با والتر موزبی، وزیر گردشگری و میهمان نوازی زیمبابوه با اشاره به یادداشت تفاهم با زیمبابوه با موضوع گردشگری گفت: باید زمینه های لازم را برای اجرایی شدن این یادداشت فراهم کنیم و ما تلاش می کنیم که قبل از سال نو زمینه های همکاری را فراهم کنیم.

رحمانی موحد گفت: گردشگران ایرانی در سال های اخیر به گردشگری طبیعی متمایل شده اند، ما محیط های متنوعی برای گردشگری طبیعی داریم و تجارب کشور زیمبابوه در این نوع گردشگری بسیار موفق بوده است.

والتر موزبی، وزیر گردشگری و میهمان نوازی زیمبابوه نیز در ادامه این نشست با اشاره به یادداشت تفاهم ایران و زیمبابوه در زمینه گردشگری گفت: با وجود گذشت 7 سال از امضای این یادداشت هنوز اقدامی برای اجرای آن نشده است.

وی با اشاره به لزوم عضو گیری از کشورها در سازمان جهانی گردشگری افزود: درحال حاضر 193 کشور در سازمان ملل عضو هستند ولی تنها 157 کشور در سازمان جهانی گردشگری عضویت دارند و ما باید به اعضای این سازمان اضافه کنیم چراکه در این صورت نیروی درونی سازمان افزایش میابد.

موزبی در ادامه اظهار داشت: کشورهایی که به عضویت سازمان جهانی گردشگری در نیامده اند مانند امریکا، استرالیا و انگلیس که سودهای بیشتری می برند و برای تحریم و مجازات کشورهای عضو، اولین گام ها را بر می دارند.

وی ضمن محکوم کردن قانون محدودیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان، گفت: من به عنوان رئیس کمیسیون آفریقایی سازمان جهانی گردشگری مخالف امنیت مرزها و کشورها نیستم اما باید تعادلی بین اقدامات امنیتی و تسهیلات سفر قانونی ایجاد شود و هیچ شهروندی نباید به دلیل تابعیت خود مجازات شود.

در این نشست کاندید پست، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری نیز حضور داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش گردشگران تایلندی در ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..