تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترامپ: آمریکا به تأمین امنیت ژاپن متعهد است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن ضمن تمجید از اتحاد دو جانبه واشنگتن- توکیو به مثابه بنیان صلح و ثبات منطقه ای، آشکارا از وعده انتخاباتی خود مبنی بر وادار ساختن دولت ژاپن به پرداخت سهم بیشتری در قبال بهره مندی از چتر امنیتی آمریکا عقب نشینی کرد.

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن، از تکرار اتهامات تند خود علیه توکیو در دوران رقابتهای انتخاباتی- اتهاماتی همچون سوء استفاده ژاپن از کمکهای امنیتی واشنگتن و ربودن مشاغل از آمریکا- خودداری کرد.

این عقب نشینی آرام و آشکار ترامپ از مواضع پیشین خود، به منزله تأییدی به موقع و خوشایند برای ژاپن است؛‌ کشوری که هم اکنون با چالشهایی همچون توسعه طلبی دریایی چین و گسترش برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی روبروست.

ترامپ در این کنفرانس خبری مشترک اظهار داشت: «ما به امنیت ژاپن و تمام مناطق تحت کنترل این کشور و همچنین تقویت بیشتر این اتحاد مهم و حیاتی فیمابین متعهد هستیم». وی در ادامه افزود که «پیوندهای میان آمریکا و ژاپن و دوستی ملتهای ما بسیار عمیق است و دولت کنونی آمریکا به نزدیکتر ساختن این روابط و پیوندها متعهد است».

در بیانیه مشترک ژاپن- آمریکا آمده است که «تعهد و پایبندی آمریکا به دفاع از ژاپن با توسل به امکانات نظامی هسته ای و متعارف،‌ امری تزلزل ناپذیر است».

شایان ذکر است که صدور این بیانیه مشترک یک پیروزی برای نخست وزیر ژاپن بشمار می رود؛ مقامی که با هدف تقویت روابط مبتنی بر اعتماد و دوستی با رئیس جمهور آمریکا و ارسال این پیام که اتحاد چند دهه ای دو کشور همچنان محکم و استوار است، به واشنگتن سفر کرد.

گفتنی است که نخست وزیر ژاپن ضمن دادن وعده کمک به روند اشتغالزایی در آمریکا، ابراز امیدواری کرد که ترامپ را به تعدیل مواضع خود در قبال موضوعات اقتصادی و حمایت از اتحاد دو کشور ترغیب نماید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترامپ: آمریکا به تأمین امنیت ژاپن متعهد است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..