تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف روش های جدید برای درمان انواع سرطان ها

یک درمان جدید توانسته‌ بیماری دو کودک مبتلا به سرطان خون را بهبود دهد. در این درمان از سلول‌های T اهداکنندگان سالم استفاده شده و سرطان در این کودکان ناپدید شده است.

دو کودک بریتانیایی، اولین بیمارانی هستند که در سال ۲۰۱۵ پس از شیمی درمانی موفق به درمان با این روش شده‌اند. در حال حاضر پس از دو سال هر دو بیمار از سرطان نجات پیدا کرده‌اند.

اگر موفقیت‌های مشابه در آزمایش‌های آینده دیده شود، این نوع درمان می‌تواند یک راه ارزان و جهانی برای مبارزه با سرطان باشد که نیازی به سازگاری با انواع بیماران ندارد. این کاربرد از فناوری نوظهور نمایشی استثنایی از استراتژی‌های ویرایش ژن برای درمان با سلول‌های مهندسی فراهم کرده است. البته این یک تجربه بالینی محدود به دو نوزاد است که از طریق بیمارستان خیابان اورموند بزرگ لندن انجام شده است. نوزادانی که تحت درمان قرار گرفته‌اند، در زمان شروع درمان جدید ۱۱ و ۱۶ ماهه بودند که قبلاً برای درمان سرطان خون تحت شیمی درمانی قرار گرفته بودند. این نوزادان پس از شیمی درمانی بهبودی نیافته بودند و به والدین ایشان گفته شده بود که ممکن است نیاز باشد برای بدترین شرایط آماده شوند؛ بنابراین هیچ گزینه دیگری برای پزشکان باقی نمانده بود به جز اینکه درمان جدیدی آغاز کنند. این درمان تزریق سلول‌های T مهندسی ژنتیک است که به عنوان گیرنده آنتی ژن کایمریک یا سلول‌های CAR-T شناخته می‌شود. البته سلول‌ها باید از افراد سالم گرفته شده باشد.
سلول‌های T یک نوع از سلول‌های سفید خون هستند که می‌توانند سلول‌های آلوده در بدن از جمله سلول‌های سرطانی را مورد حمله قرار دهند و نابود کنند.

متاسفانه، سلول‌های T بدن همیشه به پیدا کردن سلول‌های آلوده و همچنین سلول‌های سرطانی مشغول نیستند، مخصوصاً اگر سلول‌های آلوده به سرعت مشغول تکثیر و رشد باشند. البته قبلاً تلاش‌هایی برای بهره گیری از سلول‌های T به طور خاص برای از بین بردن سلول‌های سرطانی وجود داشته است. یکی از موفق‌ترین راه‌ها این بوده است که پزشکان به بیماران سلول‌های T خود را تزریق می‌کردند مهندسی ژنتیکی آن‌ها و تشکیل یک ارتش تهاجمی‌تر کمک شایانی برای مبارزه با سلول‌های آلوده می‌کرد. ولی همه بیماران سلول‌های سالم کافی برای این کار را ندارند. این درمان جدید، به سلول‌های T بیمار نیاز ندارد و پزشکان به جای انتظار برای مهندسی سلول‌های بدن خود بیمار، به محض تشخیص سرطان از سلول‌های T مهندسی ژنتیک استفاده می‌کنند.

اکنون دانشمندان در موقعیتی فوق العاده نسبت به پنج ماه پیش هستند ولی این بدان معنا نیست که بیماری درمان شده است. بهترین راه برای درک این موضوع این است که یکی دو سال این آزمایش‌ها ادامه داشته باشد و نتایج مورد بررسی قرار گیرد. اما بعد از گذشت یکی دو سال از درمان و نشانه‌های بهبودی در هر دو کودک می‌توان فهمید که گام بزرگی در درمان سرطان برداشته شده است و درمان تاکنون کار کرده است.
این درمان بسیار ارزان‌تر از انواع مشابه استفاده از سلول‌های T است. کافی است از اهداکنندگان خون دریافت شود و بعد دسته‌های بزرگی از CAR-T ها ایجاد شود و منجمد شود و در دوزهای مختلف آماده گردد. نکته حائز اهمیت این است که این درمان فقط بر روی دو بیمار انجام شده است و نیاز به آزمایش‌های موفق‌تر در گروهی بسیار بزرگ‌تر از بیماران می‌باشد که در صورت موفقیت این درمان در دسترس همه بیماران در سراسر جهان قرار گیرد.
منبع: Click




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف روش های جدید برای درمان انواع سرطان ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..