تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اگر کودک مبتلا به بیماری قلبی دارید این مطلب را از دست ندهید

بیماری های مادر زادی همیشه تهدید بزرگی بر سلامت کودکان بوده اند. این بیماری ها به علل مختلف و از بدو تولد به همراه کودک هستند. این بیماری ها انواع مختلفی دارند. از جمله بیماری های مادر زادی، بیماری های قلبی را می توان نام برد که انواع مختلفی دارند. برای کنترل و درمان اینگونه بیماری ها می بایست نکات مهمی را رعایت نمود. با دکتر سلام همراه باشید.

فرزاد برهمندپور؛ کارشناس ارشد تغذیه و ارتقای سلامت شیوع بیماری‌های قلبی در کودکان

بروز بیماری‌های قلبی مادرزادی در کودکان بسیار نادر می‌باشد.

به طوری که مطالعات پزشکی نشان داده از هر 1000 نوزاد تازه متولد شده ممکن است 8 نوزاد مبتلا به یک نوع بیماری مادرزادی قلبی و عروقی باشند که در این زمینه ژنتیک نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد.

از سویی شیوه زندگی نادرست و برخی عوامل زمینه‌ساز مانند چاقی در کودک، استعمال سیگار توسط والدین یا رژیم غذایی پرچرب و مصرف زیاد غذاهای آماده توسط کودک می‌توانند ابتلا به بیماری‌های مستعد کننده بیماری‌های قلبی و عروقی مانند چربی خون بالا، کلسترول خون بالا و… را باعث شوند.

اثر تغذیه در پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی در کودکان

اولین و موثرترین راه برای پیشگیری از بروز و شیوع هر نوع بیماری مزمن در کودکان، جلوگیری از بروز چاقی در آنها می‌باشد.

مطالعات پزشکان و متخصصان تغذیه نشان داده که دو عامل سابقه خانوادگی وجود بیماری قلبی و عروقی و چاقی در کودک می‌توانند منجر به اختلال سیستم قلبی و عروقی در او شوند.

از سویی گنجاندن حبوبات و غلات سبوس دار در رژیم غذایی کودک به همراه تشویق او به مصرف انواع میوه‌ها و سبزی‌ها می‌توانند شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی را در کودک مستعد، کاهش دهند.

توصیه‌های تغذیه‌ای برای پیشگیری از پیشرفت بیماری‌های قلبی و عروقی در کودک

1 کاهش مصرف مواد غذایی آماده و فرآیند شده در رژیم غذایی کودک مبتلا به بیماری قلبی و عروقی؛ به خاطر آن که این مواد غذایی حاوی مقادیر بالایی از سدیم به صورت نمک می‌باشند که می‌توانند عملکرد قلبی و عروقی کودک را دچار اختلال بیشتری نمایند.

2 تشویق و فرادادن به کودک که از خوردن متنوع میوه‌ها و سبزی‌ها لذت ببرد.

چون که متخصصان تغذیه معتقدند که راه اصلی برای درمان و کنترل بیماری‌های قلبی و عروقی مصرف متنوع میوه‌ها و  سبزی‌ها برای تامین ویتامین‌ها و املاح ضروری برای عملکرد مطلوب قلب و عروق می‌باشد.

3  جایگزینی نان‌ها و کلوچه‌های سبوس‌دار به جای انواع نان‌های سفید و شیرینی جات در رژیم غذایی کودک برای پیشگیری از بالا رفتن قند و چربی خون کودک.

4  مصرف 1 تا 2 بار ماهی در رژیم غذایی کودک مبتلا به بیماری قلبی می‌تواند با تامین اسیدهای چرب ضروری، در بهبود بیماری او موثر باشد.

5  عدم مصرف میان وعده‌های چرب و شیرین توسط کودک که منجر به کنترل چاقی و تنظیم چربی بدن او می‌گردد.

کلام پایانی

یک رژیم غذایی مناسب و داشتن فعالیت بدنی متعادل در کودک می‌تواند مانع از بروز یا پیشرفت بیماری قلبی و عروقی در او شود.

بنابراین یک کودک مبتلا به بیماری قلبی و عروقی باید روزانه حداقل 30 تا 40 دقیقه یک فعالیت بدنی یا بازی‌های تحرکی را انجام دهد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اگر کودک مبتلا به بیماری قلبی دارید این مطلب را از دست ندهید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..