تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دام کلاهبردار اینترنتی برای فروشندگان کلیه

دام کلاهبردار اینترنتی برای فروشندگان کلیهبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛سرهنگ علی موالی اظهار کرد: در پی مراجعه احدی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری توسط فردی که خود را پزشک جراح بیمارستان شهید نمازی شیراز معرفی می‌نمود‌، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
 
وی افزود:‌ با بررسی‌های کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با برقراری ارتباط تلفنی و جعل عنوان‌، فروشندگان کلیه را متقاعد به پرداخت هزینه‌ای برای انجام آزمایشات و قطعی شدن کلیه می‌نمود‌، متهم با ارائه شماره کارت متعلق به غیر اقدام به کلاهبرداری می‌نمود که تا کنون حدود 8 میلیون تومان کلاهبرداری‌ محرز گردیده است که در این راستا تحقیقات تخصصی برای بررسی موضوع آغاز شد.
 
سرهنگ موالی‌ ادامه داد: با آغاز تحقیقات تخصصی كارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام محترم قضایی به این پلیس احضار شد.
 
این مقام انتظامی با اشاره به اعترافات متهم، اضافه‌كرد: متهم سعی در برقراری ارتباط با فروشندگان با اهداف مالی و بعضا تقاضاهای نامشروع داشت که از همین نکته مشتریان به سوء نیت وی در این موضوع پی‌ بردند .
 
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم‌ با بیان اینکه پرونده به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد، گفت: کلاهبرداری اینترنتی از جمله شایع‌ترین جرایم فضای مجازی است که کلاهبرداران با توسل به شیوه‌های مختلف و جلب اعتماد افراد و بهره‌گیری از نقاط ضعف اجتماعی و امنیتی‌، اهداف شوم عادی و غیر عادی خود را محقق می‌سازند.‌
 
وی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه تغییر هویت و جنسیت در فضای مجازی به راحتی صورت می‌گیرد، شهروندان باید توجه داشته باشند تا فریب مجرمان سایبری را نخورده و در دام آنها نیفتند.
 
سرهنگ موالی‌ استعلام از مراجع ذیصلاح را یکی از راهکارهای جلوگیری خواند و گفت: شهروندان می‌توانند با توجه به ادعای کاربران در این فضا از سازمان مربوطه پرس‌و جو نمایند و بعد از اطمینان از صحت گفتار فرد به وی اعتماد و اطمینان نمایند.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دام کلاهبردار اینترنتی برای فروشندگان کلیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..