تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ویتامین هایی که کمبود آن ها باعث استرس می شود

در دنیای امروزی استرس و اضطراب به یکی از اجزای جدا ناپذیر زندگی تبدیل شده است.پزشکان هر روز تعداد زیادی داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب تجویز می کنند.هر چند که افزایش مشغله های زندگی یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد اضطراب برای افراد است اما نقش کمبود ویتامین را در ایجاد اضطراب نباید نادیده گرفت.

مطالعات متعدد، ارتباط میان کمبود ویتامین‌های خاص و اختلالات اضطراب و استرس را ثابت کرده است. یک مشاوره ساده با پزشک و استفاده از مکمل‌های ویتامین می‌تواند راه ساده‌ای برای درمان این اختلالات باشد.

ویتامین B

مکمل‌های ویتامین B به دلیل تاثیراتی که بر استرس و اضطراب دارند، مدت‌هاست به‌عنوان ویتامین‌های استرس نام برده می‌شوند. مطالعه‌ای که سال 2013 انجام شد و در ژورنال International Scholarly Research Notices به چاپ رسید، نشان داد ویتامین B به میزان چشمگیر باعث بهبود علائم اضطراب و استرس می‌شود و تاثیرات مداومی بر این علائم دارد. براساس تحقیقات، مصرف روزانه 18 گرم اینوزیتول (یک نوع ویتامینB) در مبتلایان اختلالات ترس، افسردگی و اختلال وسواسی جبری مانند داروی ضداضطراب عمل کرده، عوارض جانبی کمتری ایجاد می‌کند. محققان همچنین نشان داده‌اند، میان کمبود ویتامین B6و کمبود آهن با حملات پانیک یا حملات تنفس سریع ارتباط وجوددارد. ویتامین B6و ویتامین B12 نیز در بهبود اضطراب و استرس و افسردگی ناشی از سندرم پیش از قاعدگی نقش دارند.

درکنار استفاده از مکمل‌های ویتامینB، اضافه کردن موادغذایی خاصی مانند سیب‌زمینی، موز و بوقلمون به رژیم غذایی، دریافت بدن از این ویتامین‌ها را افزایش می‌دهد.

ویتامین C

این ویتامین، آنتی‌اکسیدانی شناخته شده است که فواید زیادی برای سلامت دارد. نشان داده شده، ویتامین c در مبتلایان اضطراب، نقش درمانی موثری دارد. براساس مطالعه‌ای که سال 2015 انجام شد، استفاده از مکمل‌های ویتامینc، راه موثری برای درمان و حتی جلوگیری از اضطراب است. اضافه کردن موادغذایی حاوی این ویتامین نظیر مرکبات، گلابی و انواع فلفل می‌تواند تاثیرات بهتری داشته باشد.

ویتامین D

کمبود ویتامین D با بدخلقی، اضطراب و افسردگی ارتباط دارد و ریسک سرطان و دیگر بیماری‌ها را نیز افزایش می‌دهد. مشخص شده، مصرف این ویتامین در درمان اختلال خلقی فصلی (SAD) نیز موثر است. ویتامین D در مواد غذایی انواع ماهی، تخم مرغ یا مکمل‌هایی مانند روغن کبد ماهی وجوددارد. قرارگرفتن در معرض نور آفتاب نیز باعث ساخته شدن ویتامین D و تقویت روحیه می‌شود.

منیزیم

مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه مریلند آمریکا می‌گوید، کمبود منیزیم در بدن به کاهش تولید سروتونین منجر می‌شود. درعین حال نشان داده شده، داروهای ضدافسردگی، سطح منیزیم مغز را افزایش می‌دهد. براساس مطالعات، درمان با منیزیم به بهبود افسردگی و عوارض آن مثل اضطراب و بی‌خوابی می‌انجامد. پودر کاکائو، دانه سویا، موز و ماهی، مواد غذایی سرشار از منیزیم هستند.

منبع: سلامت نیوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ویتامین هایی که کمبود آن ها باعث استرس می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..