تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطبه های نمازجمعه شهرستانهای آذربایجان غربی

ساعت: 16:09 منتشر شده در مورخ: 1395/11/22 شناسه خبر: 1035515

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی در گرامیداشت یوم الله 22 بهمن مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از سایت اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

روز نابودی دشمنان و پیروزی اسلام نزدیک است

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه که در محل مصلای امام‌خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آیات عمل هر انسانی سرنوشت آخرت او را مشخص می کند از این رو اگر عمل و فعل انسان بد باشد عذاب جهنم شامل او می شود و اگر عمل انسان نیک باشد بهشت الهی نصیبش می‌شود.

وی، ضمن گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران حضور پر شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن را مشت محکمی بر دهان آمریکا و استکبار جهانی عنوان کرد و افزود: با پیروزی انقلاب‌اسلامی روشن شد که مردم ایران همیشه یاری خداوند را داشته و خود را در راه اسلام فدا می‌کند.

امام‌جمعه ارومیه، تصریح کرد: با وجود پشتیبانی مستکبران از طاغوت مشاهده شد که چگونه توسط یک عالم بزرگوار و حمایت خداوند متعال انقلاب‌اسلامی‌ایران به پیروزی رسید.

وی گفت: البته بعد از پیروزی انقلاب‌اسلامی نیز صحنه‌هایی از عنایت خداوند نسبت به ملت ایران چه در جنگ تحمیلی و یا فتنه ۸۸ و یا دشمنی‌های منافقین وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: اکنون نیز که در تحریم و جنگ اقتصادی دشمنان قرار گرفته‌ایم اگر بار دیگر همچون گذشته ایستادگی کنیم و از مسیر الهی خارج نشویم یقینا خداوند متعال نیز کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام‌معظم‌رهبری خاطرنشان کرد: همانطوری‌که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند ما از ترامپ ریس‌جمهور آمریکا تشکر می‌کنیم که چهره واقعی و فاسد آمریکا را به همگان نشان داد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در پایان افزود: بحمدالله نیز شاهدیم که چگونه شروع کردند و به دست خود نظامشان را نابود می کنند.

مردم پاسخ دندان شکنی به یاوه گویی های ترامپ دادند/ باید انقلاب اسلامی را به تمام دنیا صادر کنیم

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه میاندوآب با تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن، اظهار کرد: مردم امروز با حضور پرشور خود به فرمایش رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و جواب دندان شکنی به یاوه گویی های ترامپ دادند.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه ما انقلاب نکردیم که تنها شاه را بیرون کنیم و خود بی تفاوت باشیم، افزود: استقرار دین در اقصی نقاط عالم هدف انقلاب بود و انقلاب اسلامی ما نباید محدود به ایران باشد و باید آن را به دنیا صادر کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز مبارزه تمام نشده است، گفت: دشمنان انقلاب و کسانی که انقلاب دست آنها را از خیانت به مردم کوتاه کرده است، ساکت ننشسته اند و هر روز علیه انقلاب و نظام توطئه افکنی می کنند و حوادث و فتنه انگیزی های سال 88 نمونه ای از این موارد بود که این دشمنان در سال 88 می خواستند نظام را ساقط  کنند و علیه انقلاب و نظام شعار دادند، لذا باید بصیرت داشت و هوشیار بود چرا که مبارزه تمام نشده است.

حسن زاده با تاکید بر اینکه  در مقابل دشمنان باید شجاع بود، تصریح کرد: یکی از شرایط مرجعیت، شجاعت است و اگر مجتهد عالم و شجاع نباشد، عالم نیست و حضرت امام خمینی(ره) نیز اینگونه بودند و از دشمن نمی ترسیدند ولی خدا ترس بودند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اهتمام به مسائل فرهنگی، اظهار کرد: همه آحاد مردم و مسئولان باید نسبت به مسائل فرهنگی اهتمام ورزیده و وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه ما امروز درسی فراموش نشدنی به ترامپ دادیم، افزود: این راهپیمایی به دشمنان نشان داد که ما پشتیبان ولایت و رهبری بوده و تا آخرین قطره خون خود از انقلاب و ولایت و رهبری دفاع می کنیم.

حسن زاده با تاکید بر ارتقا توانمندی های نظامی برای مقابله با دشمنان، گفت: توان نظامی لازمه یک حکوکت است و تنها با مذاکره نمی شود دشمن را سرجای خود نشاند و باید روز به روز به توانایی های نظامی خود بیافزاییم تا دشمنان جرات شیطنت نکنند و امروز نیز با تمام قدرت و آمادگی نظامی هستیم و اگر دشمن روزی شیطنت کند، این را بداند که هواپیماهایش در هنگام برگشت جایی برای فرود نخواهند داشت.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه باید همه حول محور ولایت و رهبری وحدت داشته باشیم، تصریح کرد: وحدت کلمه به معنی این نیست که اختلاف نظر داشته باشیم و طبیعی است که هر حزب، گروه و هر کسی نگاه و دیدگاه متفاوتی داشته باشد ولی باید همه وحدت کلمه داشته باشند.

وی افزود: همدلی و همزبانی تنها در اطاعت از ولی امر مسلیمن جهان و مقام عظمای ولایت است و لذا باید در دهه چهارم انقلاب همان شور نسل اول انقلاب را داشته و وحدت خود را حول .ولایت حفظ کنیم.

حسن زاده با اشاره به اینکه برای این انقلاب خون ها ریخته شده است و این خون هاست که توطئه های دشمنان را خنثی می کند، افزود: امروز تمام مسئولان آمدند و به مقام عظمای ولایت لبیک گفتند و مردم اعلام کردند که با یک انگشت اشاره رهبری، توطئه دشمن را در نطفه خفه کنند.

امام  جمعه میاندوآب هم چنین با اشاره به اینکه جدایی دین از سیاست توطئه دشمنان است، گفت: دیانت ما عین سیاست ماست و همه آحاد ملت باید سیاست مدار باشند و در عین حال هم دیندار، چون دستور قرآن است.

مردم در 22 بهمن57 تاریخ را تحت تاثیر قرار دادند/ استکبار توانایی دیدن و شنیدن شکوه ملت ایران را ندارد

امام جمعه موقت پلدشت گفت: امروز ملت ایران با حضور پرشور و با بصیر خود در راهپیمایی، وحدت و انسجام خود را به رخ جهانیان کشیدند.

به گزارش آراز سسی، حجت الاسلام و المسلمین میرزا قربان بابایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت گفت: کسب روزی حلال یکی از ویژگی های مومن واقعی است.

وی تصریح کرد: تقوا سرمایه آخرت و بهای بهشت است.

امام جمعه موقت پلدشت افزود: 22 بهمن مظهر اقتدار و روز پیروزی ملت بر استکبار است، مردم در 22 بهمن 57 تمام تاریخ را تحت تاثیر قرار دادند.

به گفته وی مردم در این روز تمام محاسبات دشمنان شرق و غرب را نقش بر آب کردند.

حجت الاسلام و المسلمین میرزا قربان بابایی با اشاره به حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: امروز ملت ایران با حضور پرشور و با بصیر خود در راهپیمایی، وحدت و انسجام خود را به رخ جهانیان کشیدند.

وی تصریح کرد: ملت ایران در طول 38 سال علاقه و پشتیبانی خود را از ولایت فقیه نشان داده است.

امام جمعه موقت پلدشت افزود: تنها کشوری که از استقلال واقعی برخوردار است کشور عزیزمان ایران است.

به گفته وی باید شکر گذار امنیت موجود در کشورمان باشیم و این به بهای خون شهداء، از جان گذشتگی جانبازان، ایثارگران و ملت همیشه در صحنه به دست آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین میرزا قربان بابایی گفت: امروز ملت ایران با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن با آرمان های انقلاب، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

امام جمعه موقت پلدشت با اشاره به حضور هزاران خبرنگار از کشور های مختلف افزود: امروزه هزاران نفر از خبرنگاران کشور های مختلف به کشورمان آمده اند تا شکوه این انقلاب را به دنیا مخابره کنند ولی استکبار توانایی دیدن و شنیدن آنها را ندارد.

راهپیمایى ٢٢ بهمن پاسخ کوبنده ملت ایران به زیاده خواهى هاى دشمنان است

امام جمعه بوکان در خطبه هاى نماز امروز با تبریک سالگرد پیروزى شکوهمند انقلاب اسلامى در سخنانى اظهار داشت: مردم امروز نشان دادند که پایبند به نظام مقدس جمهورى اسلامى و مطیع و گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده افزود: راهپیمایى ٢٢ بهمن پاسخ کوبنده ملت همیشه در صحنه و جان بر کف ایران به زیاده خواهى هاى دشمنان ایران اسلامی است.

وى  با اشاره به سابقه دشمنى آمریکاى جنایتکار با مردم ایران بیان کرد: همان طور که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامى به درستى فرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است، ما نباید اجازه زیاده خواهى و یاوه گویى را به آنان بدهیم.

امام جمعه بوکان با اشاره به ضرورت شناساندن آرمان هاى انقلاب اسلامى به نسل جدید بر لزوم وحدت در جامعه تاکید کرد.

خلیفه زاده گفت: وحدت و تعامل در کشور سبب تقویت و حفظ آرمان های نظام مقدس انقلاب اسلامی و توسعه کشور و عدم دخالت قدرت های جهانی در کشور می شود.

خلیفه زاده با بیان این که ایران اسلامی چون نگین امنی در منطقه است، تصریح کرد: امنیت حاکم در کشور در سایه درایت مقام معظم رهبری و سربازان نظام است که قدردانی از این امنیت و سربازان وظیفه همگان است.

ملت ایران همیشه همراه نظام جمهوری اسلامی بودند

امام جمعه مهاباد نیز در خطبه‌های نماز با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی برای از بین بردن ایران اظهار داشت: علی‌رغم تلاش‌های استکبار جهانی ملت ایران توانستند نظام جمهوری اسلامی ایران را پیروز کنند و روز به روز این نظام را به شکوفایی بیشتری برسانند.

ماموستا عبدالقادر سهرابی در رابطه با شکوفایی روز به روز انقلاب اسلامی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز ملت ایران همیشه با نظام جمهوری اسلامی همراه بودند و امروزه شاهد هستیم که انقلاب اسلامی روز به روز شکوفاتر می‌شود و از همه جهت پیشرفت‌های خوبی را به دست می‌آورد.

سهرابی در رابطه با عدم توانایی استکبار جهانی در مبارزه با ملت ایران گفت: پیروزی و پیشرفت انقلاب اسلامی امکان پذیر نبود مگر با وحدت ملی و همبستگی 37 ساله ملت ایران که توانسته‌اند با وحدت و همبستگی خود هیچ وقت از انقلاب جدا نباشند و همیشه انقلاب را همراهی کنند و با این وحدت و همبستگی ملت ایران استکبار جهانی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

22 بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی بر استعمار آمریکا و استبداد پهلوی است

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه‌های این هفته نماز خوی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: روز 22 بهمن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نماد استقامت و پایداری اسلامی است.

امام جمعه خوی تصریح کرد: آیات قرآن و احادیث اهل بیت(ع) پایداری در برابر دشمنان و حراست از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی را وظیفه و تکلیف هر مسلمان اعلام کرده‌اند.

وی اهمیت و جایگاه استقامت، استقامت انبیاء الهی، استقامت مؤمنان، تبیین آثار و برکات استقامت، ضرورت استقامت بر توحید، استقامت در برابر گناه و آلودگی، استقامت در راه تبلیغ دین، استقامت در جهاد، استقامت در راه هدف، استقامت عالمان ربانی، اجر و پاداش استقامت، عوامل استقامت و موانع استقامت از جمله موضوعاتی برشمرد که در زمینه استقامت در آیات قرآن مطرح شده است.

شکوری گفت: امیرمؤمنان (ع) می‌فرماید بر تو باد پایداری در راه حق زیرا این کار به تو کرامت می‌بخشد و سرزنش را از تو باز می‌دارد

خطیب جمعه خوی اظهار داشت: امروز 22 بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی بر استعمار آمریکا و استبداد پهلوی است.

وی ضمن قدردانی از حماسه آفرینی ملت ایران در این روز تاریخی در پاسخگویی عملی به یاوه‌گویی‌های سردمداران آمریکا تصریح کرد: از روایات متعدد استفاده می‌شود که انقلاب اسلامی ملت متعهد ایران مقدمه و زمینه‌‌ساز انقلاب اسلامی جهان شمول حضرت ولی عصر(عج) است.

وی اشاره به روایتی از رسول خدا(ص) اظهار داشت: پیامبر خطاب به اعراب می‌فرماید در آینده خداوند عجم‌ها را بر شما مسلط خواهد ساخت و آنان در راه دعوت به دین با شما مبارزه خواهند کرد و آنان جنگجو و همانند شیر هیچوقت از جنگ و مبارزه خسته نشده و فرار نمی‌کنند.

خطیب جمعه خوی  با اشاره به 13 جمادی الاولی سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) (فاطمیه اول) افزود: آن بزرگوار در خطبه تاریخی که در مسجد النبی ایراد فرموده و مسلمانان حاضر در مسجد را به محاکمه کشیدند در خطبه خود فلسفه احکام الهی را بیان فرمودند.

امام جمعه خوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی که فرمودند ملت ایران در روز 22 بهمن پاسخ اقدامات و تهدیدات رئیس جمهور آمریکا را خواهند داد اظهار داشت: علل و ریشه‌های عصبانیت اخیر سردمداران حکومت آمریکا را باید در مواردی همچون شکست در مقابل ایران در پرونده انرژی هسته‌ای، شکست در موضوع سوریه پس از 4 سال تلاش، شکست در کشور عراق به دلیل حضور ایران در صحنه، نرسیدن به اهداف خود در کشور بحرین، ناکامی عربستان در حمله به کشور یمن و درماندگی رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینیان جستجو و پیگیری کرد.

مواضع ترامپ سبب بیداری خفته‌گان در ایران شد

امام جمعه شاهین دژ نیز در خطبه‌های این هفته نماز با بیان جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) در نزد خدا و رسول(ص) اظهار داشت: طبق حدیث نبوی و آیه قرآن دوست‌داشتن و یا آزار آن بزرگوار همانند دوست داشتن یا آزار رسول الله(ص) و خداوند است.

حجت‌الاسلام نقی باقری افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) مادر سیدالشباب اهل الجنه و حضرت زینب(س) است که پیام عاشورا را به جهانیان رساند و امروز بر همگان واجب است تا مقام و جایگاه ایشان را حفظ کنیم.

امام جمعه شاهین‌دژ افزود: چرا باید از ترامپ بترسیم به‌دلیل اینکه به یک کودک پنج ساله ایرانی دست‌بند می‌زند و پاسخ ملت ایران به ترامپ در 22 بهمن دندان‌شکن بود.

وی گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب باید از ترامپ تشکر کرد چرا که موجب شد خفته‌گان در جامعه و آنانی که به آمریکا خوش‌بین بودند از خواب غفلت شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطبه های نمازجمعه شهرستانهای آذربایجان غربی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..