تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیامد های خطرناک مصرف قلیان و دخانیات

تنگی عروق کرونر و رگ‌های قلبی از عوارض مصرف قلیان و دخانیات

 بهرام محبی عضو هیأت علمی مرکز قلب شهید رجایی در حاشیه دهمین همایش سالیانه اینترونشنال کاربیولوژی گفت: تأسفانه تغییر در سبک زندگی جامعه باعث شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی شده است، به طور مثال؛ مصرف غذاهای پرچرب، استعمال سیگار و دخانیات، مصرف غذاها با قند زیاد و شیوع استفاده از قلیان در جوانان از علل بروز بیماری‌های قلبی در جوانان است.

این فوق تخصص قلب و عروق افزود: این باور که مصرف قلیان ضرری برای قلب ندارد و اسانس‌های قلیان به روش‌های صحیح تهیه می‌شود، باوری اشتباه است و باید بدانیم مصرف قلیان و دخانیات، مضرّ بوده و تفاوتی با هم ندارند و مصرف آنها نارسایی‌های قلبی و ریوی را در پی خواهد داشت.

محبی در خصوص عوارض مصرف قلیان و دخانیات گفت: از عوارض مصرف قلیان و دخانیات می‌توان به تنگی عروق کرنر و رگ‌های قلبی اشاره کرد که به مرور زمان، تنگی این عروق، سکته‌های قلبی را در پی خواهد داشت.

این فوق تخصص قلب و عروق در خصوص عوارض آلودگی هوا بر قلب و عروق توضیح داد: از جمله عوامل بروز بیماری‌های قلبی، افزایش چربی خون و فشار خون است که آلودگی هوا می‌تواند عاملی برای تشخیص این بیماری‌ها باشد. آلودگی هوا از جمله عوامل خطرآفرین برای ایجاد تنگی در عروق تغذیه‌کننده قلب است که علاوه بر بروز بیماری‌های قلبی، منجر به عفونت‌های ریوی خواهد شد،

لذا توصیه می‌شود افراد در روزهایی که هوا آلوده است، در حد امکان از بیرون رفتن خودداری کنند و یا از ماسک‌های مخصوص استفاده کنند. محبی ادامه داد: میزان شیوع بیماری‌های قلبی در افراد مسن نسبت به جوانان بیشتر است، اما متأسفانه در سال‌های اخیر، شیوع این بیماری‌ها در جوانان نیز افزایش یافته است.

وی گفت: معمولاً بروز بیماری‌های قلبی در کودکان به دلیل بیماری‌های مادرزادی است که اگر تشخیص صحیح و به موقع صورت گیرد می‌توان این بیماری‌ها را به طور کامل درمان کرد. وی در پایان گفت: مصرف دخانیات در افراد ورزشکار نیز عوارض خود را در پی دارد و اینگونه نیست که اگر فردی دخانیات مصرف می‌کند و هم‌زمان ورزش انجام می‌دهد، از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در امان است

منبع: سلامت




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیامد های خطرناک مصرف قلیان و دخانیات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..