تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




به داد مردم بناب برسید/کارخانه کاوه سودا آب‌های زیر زمینی را از ما گرفته است

ساعت: 13:50 منتشر شده در مورخ: 1395/11/22 شناسه خبر: 1034955

نماینده بناب در مجلس از سرازیر شدن پساب‌های کاوه سودا مراغه به آب‌های زیرزمینی بناب خبر داد گفت: باید در خصوص آب‌های زیرزمینی به داد مردم بناب برسید که آب‌های زیرزمینی ما را از ما گرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انعکاس بناب، ضیا الله اعزازی در مراسم افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهری بناب با حضور وزیر نیرو اظهار داشت: آب شرب ما ظاهرا مشکلی ندارد ولی در خصوص آب‌های زیرزمینی مشکل داریم کارخانه کاوه سودا مراغه محلش بالاتر از کف زمین بناب است و پساب‌های آن به آب‌های زیرزمینی بناب سرازیر می‌شود و باید در این خصوص به داد مردم بناب برسید که آب‌های زیرزمینی ما را از ما گرفته‌اند.

وی افزود: اساسی‌ترین مشکل ما در شهرستان آب کشاورزی است و بناب منبع آبی ندارد و تمام آب کشاورزی ما از شهرستان‌های همسایه تامین می‌شود.

اعزازی اعلام کرد: ۴۰ سال است طرح آبرسانی به دشت بناب بلاتکلیف مانده اگر چه هر سال برای آن اعتباری لحاظ می‌شود ولی اعتبارات طرح را در آذربایجان غربی ‌هزینه کردند و مردم بناب مورد کم لطفی قرار گرفته‌اند.

نماینده بناب در مجلس تصریح کرد: ما دو روستا داریم که اصلا آب ندارند و باید آب این دو روستا از سد قلعه‌چایی تامین شود.

بالا آمدن یک متر آب چاه‌های کشاورزی با کاهش کاشت پیاز در شهرستان بناب

فرماندار بناب نیز در این مراسم گفت: سال گذشته مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی دوم شهرستان بناب را افتتاح کردیم و مخزن سوم را نیز در دستور کار داریم؛ تقریبا ۳۰ هزار متر مکعب آب شرب بناب ذخیره می‌شود که ۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

ولی‌الله فرج‌الهی افزود: در دو سال گذشته تمام نواقص آب شرب روستایی بناب برطرف شده و شبکه فاضلاب بناب بالای ۹۹ درصد تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته ۳ هزار هکتار پیازی که کاشته می‌شد به ۳۰۰ هکتار کاهش دادیم و ۲ میلیون متر مکعب آب کشاورزی را در سه سال گذشته ذخیره کردیم و آب چاه‌های کشاورزی ما یک متر بالا آمده است.

فرج‌الهی اذعان داشت: از اول انقلاب تا ابتدای دولت یازدهم تنها ۱۰۱ هکتار آبیاری نوین در شهرستان بناب انجام گرفته بود اما در سه سال گذشته ۱۶۶۰  هکتار آبیاری با صرف ۱۵ میلیارد اعتبار سیستم آبیاری نوین راه اندازی شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «به داد مردم بناب برسید/کارخانه کاوه سودا آب‌های زیر زمینی را از ما گرفته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..