تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دلیل بی حس شدن زیاد دست و پا چیست؟

دلیل بی حس شدن زیاد دست و پا چیست؟

کرت شدن، گزگز کردن و یا بی حس شدن دست و پا می تواند به دلیل تغییراتی در بدن رخ دهد. کمبود ویتامین و بیماری های عفونی می توانند باعث بی حس شدن شوند.

علل بی حسی و کرخت شدن دست و پا

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هر کس پیش بیاید بی حسی دست و پا است که علل مختلفی دارد. بی حسی ممکن است به علت بد نشستن ایجاد شود. کرختی یک احساس غیرطبیعی است که می تواند در هرجایی از بدن رخ دهد. تجربه ای ناشی از کاهش حس قسمتی از بدن که گاه با حس سوزن سوزن شدن همراه است. اغلب این حالت در اندامها دست ها و پاها و انگشتان دست و پا اتفاق می افتد.

علت بی حسی در اعضای بدن و کرخ شدگی

حمله ی سیستم ایمنی :

اولین نشانه ضعف و بی حسی شدید است. این احساس می تواند به سرعت پخش شود و حتی ممکن است کل بدن را فلج کند. این ضعف، راه رفتن ، بلعیدن غذا، کنترل مثانه و روده را سخت می کند که با ضربان قلب تند و تغییرات فشار خون و تنفس سخت همراه است.

بیماری سخت :

در تمدن های قدیم جذام بیماری وحشتناکی بود که سلامتی را تهدید می کرد و نشانه هایی دارد که شامل بی حسی، پوست زائد و جراحت می شود که جراحت و ضعف ماهیچه ها را بالا می برد و عفونت باکتری ها باعث آسیب به بدن می شود.

بی حسی به دلیل ایستادن طولانی مدت

ایستادن یا نشستن در یک حال ثابت برای مدتی طولانی سبب کاهش خون رسانی می شود.

دلیل بی حس شدن زیاد دست و پا چیست؟

علل و دلایل بی حسی دست و پا

کمبود ویتامین B12 :

کمبود ویتامین B12 باعث سستی در دست و پا می شود که با کم حوصلگی ، خستگی و ضعف و کم خونی و آماس زبان و حتی خیال همراه است و ویتامین B12برای ساخت سلولهای خونی نیاز است. سبزیجات و حبوبات هم باعث افزایش ویتامین B12 میشود.

آسیب های عصبی

آسیب عصبی از قبیل آسیب و جرح در ستون فقرات گردنی می تواند سبب بی حسی در دست ها و آسیب در ستون فقرات کمری می تواند سبب بی حسی در پاها شود. گاهی زخم های عمیق یا شکستگی های استخوانی می توانند به اعصاب صدمه بزنند.

دندان درد :

دندان درد ارثی است و باعث از بین رفتن عصب ها می شود و تاثیرات آنها روی دست و پا و انگشتان هم دیده می شود . همچنین افرادی که بیماری های ژنتیکی را به ارث می برند، عصب و لایه های عصبی از بین می رود و باعث ارتباط با سایر بخش های بدن می شود.

بیماری های عفونی

عفونت ناشی از هرپس زوستر ویروس عامل آبله مرغان ـ گاهی پس از ابتلا به آبله مرغان؛ این ویروس در برخی از اعصاب بدن پنهان می شود و بعد از مدتی بر اثر عواملی فعال شده و سبب ایجاد علایمی در فرد می گردد.

علت بی حسی اعضای بدن چه می تواند باشد؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دلیل بی حس شدن زیاد دست و پا چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..