تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اطلاعاتی راجع به میاستنی گراویس

میاستنی گراویس ضعف عضلات قفسه سینه ضعف عضلات تومور تیموس اختلال عصبی عضلانی

از بیماری میاستنی گراویس چه میزان اطلاع دارید این عارضه با چه روش هایی قابل پیشگیری است پیشنهادات  و توصیه های پزشکی مهم در این زمینه را میشناسید ؟این اختلال عصبی عضلانی در چه سنینی پدید می آید  با چه روش  هایی می توانیم مانع بروز آن شویم بد نیست به دانستنی هایتان در مورد میاستنی گراویس اضافه کنید .

میاستنی گراویس یک اختلال عصبی عضلانی است که بر روی اعصاب و ماهیچه هایی که آنها را کنترل می کند اثر می گذارد.

میاستنی یک اختلال خود ایمنی در بدن است که باعث می شود انتقال پیامها از سلولهای عصبی به سلول های ماهیچه ای مسدود شود. علت دقیق بیماری ناشناخته است ولی در برخی از موارد ممکن است بیمار به تومور تیموس (یکی از اندام های سیستم ایمنی بدن) مبتلا باشد.

شیوع آن در زنان جوان و مردان مسن است ولی می تواند در هر سنی فرد را درگیر کند.

میاستنی گراویس باعث ضعف عضلات اسکلتی بیمار می گردد. به عبارت دیگر ضعف بر روی عضلات ارادی یا عضلاتی که تحت فرمان شما هستند رخ می دهد. این ضعف عضلانی با فعالیت بدتر و با استراحت بهبود می یابد. ضعف عضلات می تواند منجر به انواع مختلف از نشانه هایی از این بیماری شود.

میاستنی گراویس ضعف عضلات قفسه سینه ضعف عضلات تومور تیموس اختلال عصبی عضلانی میاستنی گراویس ضعف عضلات قفسه سینه ضعف عضلات تومور تیموس اختلال عصبی عضلانی

◊ نشانه های این بیماری عبارتند از: ضعف عضلات قفسه سینه باعث مشکل تنفسی می شود. سرازیر شدن آب دهان باعث عق زدن مکرر خفگی یا مشکل در بلع یا جویدن غذا می گردد. مشکل در بالا رفتن از پله ها بلند کردن اشیاء اشکال در صحبت کردن افتادگی سر یا ضعف عضلات صورت و فلج صورت خستگی خشونت صدا یا تغییر در صدا دو بینی و مشکل در حفظ نگاه ثابت و افتادگی پلک ◊ توصیه هایی که به بیماران گفته می شود: تغییر در شیوه زندگی به صورت برنامه ریزی دوره های استراحت اجتناب از استرس و قرار گرفتن در معرض گرما چون می تواند علایم را بدتر کند.

منبع: دکتر سلام

لینک مرتبط: بیماری میاستنی گراویس کدام قسمتهای بدن را درگیر میکند؟

ارسال شده در 22 بهمن 1395 توسط خانم مطلبی با موضوع پزشکی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اطلاعاتی راجع به میاستنی گراویس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..