تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرمایه گذاری توتال در ایران منوط به دستورات ترامپ

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر ارزش شرکت نفتی توتال فرانسه گفت: این شرکت قصد دارد تصمیم نهایی خود در خصوص سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری در یک پروژه گازی در ایران را تا تابستان اتخاذ کند، اما این تصمیم بستگی به تمدید معافیت های تحریمی آمریکا خواهد داشت.

توتال اولین شرکت انرژی غربی بود که پس از لغو تحریم ها یک قرارداد مهم با تهران به امضا رساند. هدف از این پروژه توسعه فاز 11 پارس جنوبی است که بخشی از بزرگترین میدان گازی جهان به شمار می رود.

پاتریک پویان، مدیر ارشد شرکت توتال گفت، فاز 11 پارس جنوبی در بین چند پروژه ای قرار دارد که تا آغاز تابستان مورد تصویب شرکت قرار خواهد گرفت، به شرطی که هیچ تغییری در خصوص تحریم ها اتفاق نیافتد.

وی با توضیح اینکه رئیس جمهور قبلی آمریکا معافیت هایی را برای تعلیق تحریم های مرتبط با ایران به امضا رسانده بود گفت: 2 دستور اجرایی وجود دارد که باید قبل از تابستان تمدید شود.

پویان در پاریس به خبرنگاران گفت: این دستورها قرار بود حدود 18 ماه اعتبار داشته باشند. بنابراین رئیس جمهور ترامپ باید در مورد تمدید یا عدم تمدید این معافیت های تحریمی تصمیم بگیرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا گفته توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی که به لغو تحریم های هسته ای علیه تهران منجر شد، بدترین توافقی است که تا کنون مورد مذاکره قرار گرفته است.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا و مدیرعامل سابق شرکت اکسون موبیل، یعنی رقیب شرکت توتال خواهان بازنگری کامل در توافق هسته ای ایران شده است.

پویان گفت، بر اساس توافق هسته ای، دولت آمریکا اگر بخواهد تصمیم بگیرد که این معافیت ها را تمدید نکند، باید اثبات کند که تهران توافق هسته ای را نقض کرده است.

بنابراین، یا این معافیت ها تمدید می شود و در نتیجه به توافق هسته ای احترام گذاشته می شود و به ما اجازه خواهد داد تا این قرارداد را اجرایی کنیم و ما این کار را انجام خواهیم داد. یا آنها تصمیم خواهند گرفت که توافق هسته ای را پاره کنند...در آن صورت ما قادر به کار در ایران نخواهیم بود.

وی افزود، مشخص نیست که دولت جدید آمریکا در این باره چه خواهد کرد.

پویان گفت، تصمیم به ادامه قرارداد گازی با ایران در نوامبر گذشته یک تصمیم «برد-برد» بود و اینکه توتال تضمین هایی گرفته که اگر این پروژه عملی نشد، از نظر مالی از شرکت حمایت نماید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرمایه گذاری توتال در ایران منوط به دستورات ترامپ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..