تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توتال توسعه فاز 11 پارس‌جنوبی را آغاز کرد

کد خبر: ۴۷۷۳۶۷

۹۷  بازدید

خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به آغاز مطالعات فنی و اجرایی توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی توسط توتال، گفت: به زودی مناقصه ساخت اولین پایه سکوی این فاز گازی برگزار می‌شود.

محمدمشکین فام درباره آخرین وضعیت توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از امضای موافقت نامه اصولی این فاز مشترک گازی با کنسرسیومی به رهبری توتال فرانسه، گفت: هم اکنون توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به تهیه اسناد مناقصه ساخت اولین جکت (پایه سکو) فاز ۱۱ پارس جنوبی توسط توتال فرانسه، تصریح کرد: علاوه بر این شناسایی پیمانکاران داخلی هم در حال انجام بوده و به زودی مناقصه ساخت جکت توسط کنسرسیوم فاز ۱۱ پارس جنوبی به رهبری توتال انجام می شود.

این مقام مسئول با اعلام اینکه مطالعات طراحی جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی به نوعی بود که باید در محاسبات ساخت آن بحث قرار گرفتن کمپرسورهای تقویت فشار گاز هم مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: بر این اساس هم اکنون تهیه مدارک فنی هم در حال انجام است.

مشکین فام با بیان اینکه هم اکنون توتال فرانسه با نظارت کارشناسان شرکت نفت و گاز پارس در حال انجام طراحی مفهومی ساخت تاسیسات دریایی فاز ۱۱ پارس جنوبی است، تاکید کرد: در مجموع به دنبال بهترین گزینه بوده تا هیچ گونه اشتباهی در انجام مطالعات مفهومی به وجود نیاید.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس در خصوص زمان بندی امضا قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با کنسرسیوم به رهبری توتال هم توضیح داد: در شرایط فعلی بیشتر مذاکرات فنی بین توتال و شرکت نفت و گاز پارس در حال انجام بوده و پیش بینی می شود تا پایان اسفند ماه قرارداد نهایی توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی بین توتال و شرکت ملی نفت ایران امضا شود.

در همین حال غلامرضا منوچهری معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران هم بهمن ماه امسال از مذاکره با توتال فرانسه در زمینه بالادستی، ساخت تجهیزات، خدمات حفاری و خدمات فراساحلی و بخش های مهندسی خبر داده و گفته است: کار اجرایی این شرکت برای توسعه فاز ١١ پارس جنوبی در عمل آغاز شده است.

به گزارش مهر، «پاتریک پویان» مدیرعامل توتال روز گذشته اعلام کرده بود: توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی تا تابستان امسال در دستورکار دارد اما در صورتی آنرا اجرا می کند که ترامپ لغو تحریم‌های ایران را تمدید کند.

وی، تاکید کرده است: اجرای این پروژه قرار است ۱۸ ماه به طول انجامد بنابراین رئیس جمهور ترامپ باید تصمیم بگیرد که بیانیه‌های این تحریم را تمدید می کند یا نه.

شرکت ملی نفت ایران هجدهم آبان ماه امسال موافقتنامه اصولی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی با کنسرسیومی متشکل از توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (سی. ‌ان. پی. ‌سی) و پتروپارس ایران امضا کرد.

ارزش موافقت نامه اصولی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی چهار میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار است که با به ثمر رسیدن این طرح توسعه‌ای، روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب به ظرفیت برداشت ایران از این میدان گازی مشترک با قطر افزوده می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توتال توسعه فاز 11 پارس‌جنوبی را آغاز کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..