تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دکوراسیونِ خانه گرم خانواده تهرانی به رنگ قهوه‌ای!

کد خبر: ۴۷۶۵۶۳

۲۷۳  بازدید

وب سایت چیدانه: وارد خانه که می‌شوی صمیمیت تونالیته‌ای از رنگ‌های گرم در آغوشت می‌گیرد؛ خانه‌ای که نه کلاسیک است و نه مدرن! ترکیبی از این دو به سلیقه صاحبان خانه، با دقت و ظرافت کنار هم آمده‌اند. خانم فرهنگ‌زاده و همسرش همراه دخترشان در اینجا زندگی می‌کنند؛ خانه‌ای ۸۰ متری در نزدیکی میدان هروی تهران با ۲ اتاق خواب. مادر خانواده دندانپزشک است و پدر نیز مهندس متالوژی. اینجا برای تنفس روح یک «خانواده» چیده شده است. همراه ما باشید تا عشق را در گوشه و کنار این خانه ببینید.
بازسازی فضای داخلی خانه

این ساختمان حدود ۲۰ سال پیش ساخته شده است. خانواده خانم فرهنگ‌زاده هم ۳ سال است که ساکن اینجا هستند. او تعریف می‌کند، فاصله بین خروج ساکنان قبلی خانه تا نقل مکان‌شان به اینجا حدود ۲۰ روز طول کشیده و در این مدت زمان اندک، آنها توانسته‌اند سرویس بهداشتی را بازسازی و سقف را رنگ‌آمیزی کنند و سراغ انتخاب و نصب کاغذدیواری بروند.

دکوراسیون منزل با رنگ قهوه ای، خانه گرم خانواده تهرانی! 

دیوارکوب چوبی از قبل روی دیوار بوده و به دلیل علاقه‌شان به حضور چوب در خانه در جای خود باقی مانده است. دیگر زمانی برای تغییرات بیشتر وجود نداشت؛ بنابراین اسباب‌کشی انجام شد و در طی سکونت‌شان بقیه اجزای دکوراسیون کم‌کم جای‌ خود را در منزل پیدا کردند. همه تغییرات خانه از اقدامات اولیه معماری داخلی گرفته تا خرید اجزای دکوراسیون شاید بیش از ۳۰ میلیون تومان هزینه داشته است.


صمیمیت در دکوراسیون نشیمن

با خانم فرهنگ‌زاده که صحبت می‌کنم لذت از هر کلمه‌ای که می‌گوید لبریز است. لبخند روی لبانش نشسته و با خوشرویی پذیرای ماست. با وجود اینکه نشیمن از یک سبک واحد پیروی نمی‌کند، نگاه که می‌کنم تقریبا همه اجزای دکوراسیون به خوبی در جای خود نشسته‌اند. از او می‌پرسم انتخاب وسایل خانه بر عهده شما بوده است، می‌گوید: «معمولا من پیشنهاد می‌دهم و با مشورت همسرم به فروشگاه می‌رویم، اجناس را می‌بینیم و بعد می‌خریم.»

دکوراسیون منزل با رنگ قهوه ای، خانه گرم خانواده تهرانی! 


خانم فرهنگ‌زاده رنگ‌ها را بسیار دوست دارد و تنوع آنها را در عین تناسب‌شان می‌پسندند. درست است که رنگ‌ غالب فضا رو به قرمزی و قهوه‌ای است اما طیفی از رنگ‌های سبز تیره و پخته به خوبی کنار آنها نشسته است. کاغذدیواری‌ها، دیوارکوب چوبی و پرده‌های طرحدار در کنار سادگی روکش مبلمان توازن فضا را شکل می‌دهد. در اینجا، همین سادگی مبلمان است که خود را از وسایل دکوری، میز تلویزیون، کنسول و دیگر اجزای کلاسیک خانه متمایز می‌کند؛ ترکیبی که خانم خانه آگاهانه انتخاب کرده و به آن علاقه زیادی دارد.


بازسازی آشپزخانه

تعویض کابینت، کاغذدیواری و کاشی‌های آشپزخانه نیز از جمله اقدامات مراحل بازسازی خانه بوده است. دکوراسیون این بخش از خانه هم سعی در پیروی از سبک نشیمن دارد.

دکوراسیون منزل با رنگ قهوه ای، خانه گرم خانواده تهرانی! 

میز چوبی وسط آشپزخانه که مانند یک جزیره متحرک فضایی کاربردی را برای کار و شاید خوردن صبحانه فراهم کرده توجهم را به خود جلب کرد؛ البته تمایز رنگ روشنش نسبت به دیگر وسایل چوبی منزل به چشم می‌آمد.


طراحی دکوراسیون اتاق خواب

روح دکوراسیون نشیمن به اتاق خواب هم نفوذ کرده است. گرچه روشنی رنگ کرم روتختی شکستی در ترکیب رنگی به حساب می‌آید اما متناسب و جالب به نظر می‌رسد.

دکوراسیون منزل با رنگ قهوه ای، خانه گرم خانواده تهرانی! 

گل‌های درشت کاغذدیواری با گل‌های پارچه روتختی تا حدودی هماهنگ هستند و حس وحدت را در این فضا حفظ می‌کنند.


دکوراسیونی به رنگ شاد دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب فرزند خانواده صورتی‌رنگ است و با هویتی کاملا دخترانه خودنمایی می‌کند. خانم فرهنگ‌زاده می‌گوید تمام اجزای اتاق خواب نیز به سلیقه دختر ۱۱ ساله‌شان خریده و چیده شده است. با خودم فکر می‌کنم که انگار قرار است هر کدام از اعضای این خانواده سهم بسیار زیادی از لذت حضورشان در این فضا را بچشند. چقدر خوب است که این نظم و هماهنگی در فضاهای خانه با نظر همه اعضای خانواده به وجود آمده است؛ اینکه به فرزندتان اجازه بدهید در انتخاب وسایل اتاقش خودش هم سهیم باشد،حتما او را خوشحال می‌کند.

دکوراسیون منزل با رنگ قهوه ای، خانه گرم خانواده تهرانی! 

دختر خانواده هم مثل مادرش خوش‌سلیقه است. درست است که رنگ غالب این فضا صورتی است اما ترکیب رنگ پارچه روتختی، قاب عکس‌ها، نقاشی‌های روی دیوار و عروسک‌ها تعادل رنگی را به دکوراسیونش بازگردانده است. روتختی شبیه به چهل‌تکه‌های قدیمی است که رنگ و رویی روشن و شاد به خود گرفته است. طراحی هماهنگ سرویس خواب، میز توالت، تختخواب، کمد، کتابخانه و حتی میز تحریر حس وحدت را به دکوراسیون اتاق خواب آورده است.


نقش جزئیات در دکوراسیون نشیمن

با توجه به اینکه اعضای خانواده به وجود وسایل قدیمی در دکوراسیون علاقه زیادی دارند، تم اکثر وسایل دکوری هم بیشتر به همین سمت تمایل پیدا کرده است.

دکوراسیون منزل با رنگ قهوه ای، خانه گرم خانواده تهرانی!

    در کنار اوپن مرز میان نشیمن و آشپزخانه ست میز غذاخوری است که ۲جاشمعی کلاسیک و ظروف گلدار آن را تزیین کرده‌اند.

    نشانه‌های علاقه به گیاهان هم در کنج نشیمن خانه خودنمایی می‌کند. در گوشه سمت چپ میز تلویزیون چهارپایه نردبان‌مانندی جاخوش کرده که روی آن چند گلدان بزرگ و کوچک نشسته‌اند. شبیه به این نردبان کوچک را می‌توانید در تجریش و بازار قائم ببینید.

دکوراسیون منزل با رنگ قهوه ای، خانه گرم خانواده تهرانی!

    در مقابل آن در گوشه سمت چپ تلویزیون، آباژور مورد علاقه‌شان روی میز کنار مبلی قرار گرفته و ترکیب خوبی از همنشینی کنار پرده و مبل به وجود آورده است. به جز تابلوهای نقاشی که خانم فرهنگ‌زاده خودش کشیده و به دیوار نصب کرده، لزومی به ایجاد تقارن در ۲ سمت تلویزیون نبوده و همین چیدمان به اعتقاد من هم زیبا به نظر می‌رسد. دکوراسیون منزل با رنگ قهوه ای، خانه گرم خانواده تهرانی!

    کنسول، شمعدان‌ها و تکه‌های گلیم قاب شده اوج هنر کلاسیک در منزل خانم فرهنگ‌زاده هستند. می‌گوید که این گوشه از فضای خانه‌اش یکی از فضاهای مورد علاقه اوست. لوسترها، میز کنسول، ویترین و اکسسوری‌های روی آن را از فروشگاه‌های دکوری خیابان شریعتی و نزدیکی‌های سیدخندان خریده است. دکوراسیون منزل با رنگ قهوه ای، خانه گرم خانواده تهرانی!     بالای شومینه آینه بزرگی نصب شده که به بزرگ‌تر جلوه کردن فضا کمک بسیار زیادی می‌کند. اطراف شومینه هم با وسایل دکوری زیبایی تزیین شده‌اند. خانم فرهنگ‌زاده می‌گوید ظرف روی هیزم‌های شومینه را به صورت اتفاقی در یکی از مغازه‌های صنایع دستی خیابان ویلا دیده و با وجود اینکه شاید زیاد به چشم نیاید آن را بسیار دوست دارد. دکوراسیون منزل با رنگ قهوه ای، خانه گرم خانواده تهرانی!

    فرش‌های ایرانی دستباف خانه از بازار فرش و فروشگاه‌های اطراف میدان هروی به خانه آمده‌اند که بعضی‌های‌شان طرح‌هایی شبیه به گلیم و گبه دارند. دکوراسیون منزل با رنگ قهوه ای، خانه گرم خانواده تهرانی! 
    قرار بوده که رنگ و طرح پرده هم با دیگر اجزای دکوراسیون هماهنگ باشد؛ بنابراین پرده‌ای با زمینه سبز و گلدار می‌توانست گزینه مناسبی برای منزل محسوب شود. پرده‌ها هم از زرتشت خریداری شده‌اند.

خانم فرهنگ‌زاده معتقد است برای داشتن خانه‌ای زیبا و دلنشین تنها باید سراغ خرید وسایلی رفت که دوست‌شان داریم و از حضورشان مقابل چشمان‌مان لذت می‌بریم. درست است که خیلی از وسایل کاربردی به نظر می‌رسند اما اگر دوست‌شان نداریم لزومی به وجودشان در منزل‌مان نیست.

دکوراسیون منزل با رنگ قهوه ای، خانه گرم خانواده تهرانی! 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دکوراسیونِ خانه گرم خانواده تهرانی به رنگ قهوه‌ای!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..