تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با وجود ترامپ، مذاکره‌ای بین فلسطین و اسرائیل نخواهد بود

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا» چاپ مسکو می نویسد: "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل قرار است 15 فوریه در واشنگتن با یکدیگر ملاقات کنند.  در تل آویو عقیده دارند که روی کار آمدن دولت ترامپ، حل و فصل مناقشه فلسطین را از نقطه صفر به حرکت در خواهد آورد. البته اعتراف می کنند که در این رابطه خوش بینی بیش از اندازه هم ندارند. از سوی دیگر فلسطینیان امید جدی به پیشرفت در حل و فصل مناقشه خاورمیانه ندارند.

به نوشته این روزنامه، برغم تلاش جامعه بین المللی در محکومیت ادامه ساخت شهرکهای یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن، پیشنهاد جدی و واقعی برای حل این مشکل و کمک به مذاکرات صلح فلسطین و اسرائیل هم صورت نمی گیرد. ضمن اینکه هیچیک از دو طرف دیگر تمایل زیادی برای ادامه مذاکرات ندارند.

"کسینی سویتلوا" نماینده کنیسه اسرائیل از حزب مخالف «اردوگاه صهیونیست‌ها» در گفتگو  با «ایزوستیا» یادآور شده است که نباید طی شش ماه آینده انتظار ابتکارعمل جدیدی برای ازسرگیری مذاکرات اسرائیل و فلسطین بود. به گفته وی، دو عامل این مسئله را توضیح می دهد: اولا دولت یهود تمایلی برای این مذاکرات ندارد و در ثانی، مناقشه خاورمیانه در اولویت سیاست خارجی دولت دونالد ترامپ قرار ندارد.

این نماینده پارلمان اسرائیل افزود: «به نظر ما در اسرائیل، ترامپ در وهله نخست در منطقه خاورمیانه روی مبارزه با داعش متمرکز می شود. هرچند ما به تمایلات وی در قبال اسرائیل خوش بین هستیم، ولی دچار توهم و زیاده خواهی هم نیستیم و بعید است طی شش ماه آینده هیچ تحول خاصی در این رابطه رخ دهد.»

چراغ سبز واشنگتن برای ادامه شهرکسازی اسرائیل

وی همچنین تاکید کرد که قطعنامه دسامبر سال 2016 شوراب امنیت سازمان ملل در مورد محکومیت شهرکسازی‌ها در کرانه باختری رود اردن، تاثیری بر  سیاست داخلی تل آویو ندارد و به همین دلیل کمکی به حل و فصل مناقشه خاورمیانه نکرده است.

سویتلوا یکی از اظهارات اخیر دونالد ترامپ در انتقاد از فعالیت‌های شهرکسازی اسرائیل را بسیار غیرمنتظره خوانده و یادآور شد که بطور مرسوم همه روسای جمهوری آمریکا در مورد ساخت شهرک‌های یهودی نشین به اسرائیل چراغ سبز نشان می دهند.

دولت فلسطین به ترامپ امید نبسته است

"عبدل الحافظ نوفل" سفیر دولت فلسطین در روسیه نیز در گفتگو با این روزنامه گفته است که نباید انتظار داشت که با تشکیل دولت جدید آمریکا پیشرفت جدی در روند حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل بوجود آید.

این دیپلمات توضیح داد: «ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود بارها از اسرائیل و سیاست‌های شهرکسازی آن حمایت کرده است. ما به دادگاه عالی بین المللی شکایت کرده و انتظار خاصی از دولت آمریکا نداریم. ضروری است که دو دولت فلسطین و اسرائیل در کنار هم زندگی کنند و پایتخت دولت فلسطین نیز بیت المقدس باشد. البته مشکل آوارگان فلسطینی نیز باید حل و فصل شود. در رابطه با ادامه مذاکرات با اسرائیل هم باید بگویم که ما قبل از همه از ابتکارعمل روسیه در مورد دیدار محمود عباس و نتانیاهو در مسکو بدون هیچ پیش شرطی حمایت کردیم. ولی اسرائیل بدون هیچ توضیحی برای مواضع خویش، از شرکت در این مذاکرات طفره رفت.»

اسرائیل می‌داند که در مجامع بین‌المللی محکوم است

"بنی بریسکین" مشاور سابق نخست وزیر اسرائیل نیز در گفتگو با «ایزوستیا» می گوید: «بعید است اسرائیل خود ابتکارعملی برای حل و فصل اوضاع داشته باشد. در سازمان ملل بطور اتوماتیک اکثرا کشورها مخالف اسرائیل هستند و دستیابی به نتیجه مثبتی برای اسرائیل از اقدامات این سازمان انتظار نمی رود. البته در داخل اسرائیل این بحث وجود دارد: آیا اسرائیل باید این مناقشه را خود مدیریت کند، یا اینکه منتظر ابتکارعملی باشد. این سئوال هم مطرح است که در چه شرایطی باید با طرف فلسطینی به توافق رسید. مشکل اینجاست که فلسطینی ها اکنون حاضر به هیچ مذاکره‌ای نیستند. آنها دو دولت دارند، در غزه و در رام الله. با کدامیک از آنها باید مذاکره کرد؟  

این کارشناس اسرائیلی افزود، 15 فوریه دیدار نتانیاهو و ترامپ انجام می شود و بعد از آن خط مشی ها برای همکاری با دولت جدید آمریکا تعیین خواهند شد. شاید آنها بتوانند به توافقاتی برسند. مقامات تل آویو امید زیادی به همکاری با ترامپ بسته‌اند و به نظر می رسد که روابط دو کشور نزدیکتر و مذاکرات واقع بینانه تر شوند. البته نتیجه گیری مشخص تر تنها بعد از اولین صد روز ریاست جمهوری دونالد ترامپ مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با وجود ترامپ، مذاکره‌ای بین فلسطین و اسرائیل نخواهد بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..