تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دفاع چاووش اوغلو از سیاست ترکیه برای نزدیک شدن به روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مولود چاووش اوغلو روز پنجشنبه در کنفرانسی که اندیشکده موسوم به موسسه سلطنتی الکانو در مادرید اسپانیا برگزار کرده بود، گفت: باید سیاست خارجی متوازنی بین همسایگان ما در شرق، شمال و غرب در پیش بگیریم.

چاووش اوغلو ضمن دفاع از سیاست نزدیک شدن آنکارا و مسکو، گفت هدف ترکیه از در پیش گرفتن این سیاست برقراری نوعی توازن در سیاست خارجی برای رویارویی با مواضع بی ثبات و متزلزل اتحادیه اروپا است.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: ما جایگزین دیگری نداریم. ترکیه عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو است و مرزهای مشترکی با اتحادیه اروپا، سوریه و ایران دارد. چاووش اوغلو پیش از آن از اتحادیه اروپا به سبب خودداری از پیشبرد گفتگوها درباره پیوستن ترکیه به این اتحادیه به شدت انتقاد کرده بود.

چاووش اوغلو از اتحادیه اروپا خواست:‌ با ما صادق باشید و اگر با پیوستن ترکیه به این اتحادیه مخالفید به صراحت آن را اعلام کنید. ترکیه تهدید کرده است اگر اتحادیه اروپا به وعده هایش عمل نکند همکاری با آن درباره توافقنامه جلوگیری از هجوم آوارگان سوری به اروپا را به حالت تعلیق در می آورد.

این توافقنامه در مارس سال 2016 بین ترکیه و اتحادیه اروپا به امضا رسید. وزیر خارجه ترکیه افزود: ما شاهد رفتار دوگانه ای از اتحادیه اروپا هستیم چون به عنوان مثال کرواسی به سرعت با اتحادیه اروپا ملحق شد اما گفتگوها درباره پیوستن ترکیه به این اتحادیه همچنان متوقف است.

این در حالی است که روابط ترکیه و روسیه از تابستان 2016 بسیار بهبود یافته است. با وجود اینکه ترکیه و روسیه درباره پرونده سوریه به ویژه درباره آینده بشار اسد رئیس جمهور اختلاف نظر دارند اما دو کشور همکاری نظامی خود را در مقابله با گروه تروریستی داعش در این کشور آغاز کرده اند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دفاع چاووش اوغلو از سیاست ترکیه برای نزدیک شدن به روسیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..