تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکات مهم برای خرید ماشین ظرفشویی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  کاری است ثابت و روتین که باید انجام شود، اما فناوری از مدت‌ها قبل برای کسانی که به هر دلیل نمی‌خواهند ظرف بشورند فکری بکر و موثر کرده و اگر مساله پول حل شود، ماشین ظرفشویی به جای من و شما شستن ظرف‌ها را به‌عهده خواهد گرفت. پس اگر شما هم از ظرف شستن گریزان هستید، این مطلب را بخوانید.
 
انواع ماشین ظرفشویی
 
اصولا ماشین ظرفشویی را با نفر می‌سنجند و قیمت‌گذاری می‌کنند. منظور از نفر، تعداد ظرف‌هایی است که فضای آن به ازای هر نفر در ماشین ظرفشویی پیش‌بینی شده است.
 
به این ترتیب ماشین‌های ظرفشویی از چهار نفره شروع شده و تا 12 و 16 نفره ادامه می‌یابد. ماشین‌های چهار نفره معمولا کوچک و رومیزی هستند و روی کابینت قرار می‌گیرند، اما ماشین‌های بالاتر مانند ماشین لباسشویی حجم دارند و روی زمین قرار می‌گیرند. البته در کنار این، ماشین‌های ظرفشویی تو‌کار هم هستند.
 
نکات حیاتی خرید
 
حال باید پرسید هنگام خرید ماشین ظرفشویی چه نکات اساسی و مهمی را در نظر داشته باشیم. به این نکات حتما توجه کنید:
 
هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به تعداد نفرات خانواده توجه کرد. یک ماشین ظرفشویی 12 نفره برای یک خانواده 6 تا 8 نفره و یک ماشین ظرفشویی 4 نفره برای خانواده 2یا 3 نفره مناسب است.
 
ماشین‌های ظرفشویی ارزان دارای مخزنی از جنس پلاستیک و مدل‌های گرانقیمت مخزنی از جنس فولاد ضد زنگ دارند لذا پیشنهاد می‌کنیم از ماشین‌های دارای فولاد ضدزنگ استفاده کنید که ماندگاری بیشتری دارند.
 
هنگام خرید توجه داشته باشید که اندازه قفسه‌های ماشین با بشقاب‌ها، عمق قابلمه، کاسه و سایر ظروف موجود در منزلتان هماهنگ باشد.
 
بعضی مدل‌های ماشین ظرفشویی دارای آسیابی مخصوص هستند که خرده‌های غذا را آسیاب کرده و همراه آب بیرون می‌فرستند، اما مدل‌های دیگری نیز هستند که این قابلیت را ندارد و باید حتما ظروف را تمیز کرده و بعد در آن قرار داد. پس اگر حوصله تمیز کردن ظروف را ندارید به این مساله نیز توجه داشته باشید.
 
برنامه‌های شست‌وشوی ظروف از موارد مهم دیگری است که هنگام خرید باید آن را مد نظر قرار داد.بیشتر ماشین‌های ظرفشویی دارای برنامه سه‌گانه شست‌و‌شو است. برنامه‌های سختی‌گیر آب، سیستم هوشمند ایمنی که شامل شست‌و‌شوی سریع، معمولی، قوی، میوه و سبزیجات و… است.
 
ماشین‌های ظرفشویی‌ چند بازوی آبپاش، چرخه دمای بالا، گرمکن آب داخلی و قابلیت دفع مواد غذایی مناسب‌ترین نوع این وسیله است. مدل‌های ارزان‌تر یک بازوی آبپاش دارند، در حالی که مدل‌های گران‌تر بیش از سه بازوی آبپاش دارند.
 
هنگام انتخاب ماشین ظرفشویی فضای آشپزخانه‌تان برای قرار دادن این وسیله را اندازه بگیرید. هر ماشین ظرفشویی مانند لباسشویی باید نزدیک شیر آب و کانال تخلیه فاضلاب باشد تا اتصال‌هایش به آن وصل شود. لذا هرقدر محل قرار گرفتن ماشین ظرفشویی به ماشین لباسشویی نزدیک باشد بهتر است.
 
به مصرف برق و آب ماشین ظرفشویی و برچسب انرژی آن نیز حتما توجه کنید، چراکه در صرفه‌جویی هزینه‌هایتان فوق‌العاده موثر است.
 
قرص‌های شوینده
 
مهم‌ترین عنصر قابل استفاده در ماشین ظرفشویی قرص شوینده آن است که جایگزین مایع ظرفشویی در ظرف شستن دستی است. این قرص شامل مواد حلالی است که غذا را در خود حل کرده و در ضمن با مواد ساینده، تکه‌های چسبنده غذا را از ظروف جدا می‌کند.
 
لازم است بدانید که نمی‌توان هر نوع ماده شوینده را در ظرفشویی استفاده کرد، بلکه باید موادی را که مخصوص ظرفشویی ساخته شده‌ به کار برد تا هم کف بیش از اندازه تولید نکند و هم باعث خرابی ظروف نشود. انواع شوینده‌ها به شکل پودر، قرص و ژل موجود است و هیچ‌کدام بر دیگری برتری ندارد و انتخاب تنها به سلیقه شخصی شما مربوط است.
 
منبع:جام جم
 
انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکات مهم برای خرید ماشین ظرفشویی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..