تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جاذبه های شهر مراکش وزیبایی های بی نظیر آن + تصاویر

جاذبه های شهرمراکش یا شهر سرخ رادر ادامه مطلب را ببینید.

جاذبه های شهر مراکش وزیبایی های بی نظیر آن

جاذبه های شهر مراکش

شهر مراکش شهری است که به دلیل قرمز بودن اغلب ساختمان‌ها و بناها، آن را شهر سرخ یا «حمرا» می‌نامند. این شهر شلوغ یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری مراکش است. مرکز این شهر که آن را  Medina of Marrakesh  می‌نامند، در سال ۱۹۸۵ جزو مناطق تحت حمایت یونسکو درآمد. این شهر جاذبه‌های بسیار زیادی برای دیدن دارد و گردشگرانی که به آثار تاریخی ، فرهنگ و آداب و رسوم علاقه دارند، حتما باید سری به این شهر پرهیاهو بزنند. در ادامه به معرفی مکانهای دیدنی‌ دیگر این شهر می‌پردازیم:


المراوید کوبا (Almoravid Koubba)

در طول قرن ۱۲ المراوید کوبا با نام «Koubba Ba'adiyn» نیز شناخته می‌شد. المراوید کوبا را می‌توان قدیمی‌ترین بنای تاریخی مراکش نامید که در قرن ۱۲ و در دوران سلطنت علی‌بن یوسف ساخته شده است. اگرچه دقیقا معلوم نیست از این بنا چه استفاده‌‌ای می‌شد، برخی از کارشناسان حدس می‌زنند که شاید وضوخانه‌ی مسجدی بود که زمانی در کنار این بنا قرار داشت. طراحی ساده‌ی بیرونی آن (ساختمانی چهار گوش با گنبدی روی آن) معماری و زیبایی جالب و بسیار زیبای آن را با سقفی پوشیده از نقوش المراوید، پوشانده است. کوبا جزو معدود سازه‌هایی است که از خرابی و ویرانی شهر توسط فاتحان المحاد، کسانی که بسیاری از میراث معماری متعلق به اوایل دوران المراوید را تخریب کردند، توانست سالم بماند.

شهر مراکش با زیبایی هایش


باغ ماژورل (Majorelle Gardens)

این باغ‌های سرسبز گرمسیری پر از گل‌های کاکتوس، درختان نخل و سرخس بوده و کار نقاشی به نام «ژاک ماژورل» است. این نقاش اهل شهر نانسی در فرانسه بود و به دلایلی (بهداشت و سلامتی) به مراکش آمده بود و به دلیل نقاشی‌ زندگی مردم محلی مراکش، بسیار شهرت یافت. مشهورترین اثر او این باغ و نوعی رنگ آبی است که امروزه به نام آبی ماژورلی شناخته می‌شود. این باغ استودیوی ماژورل بود و جایی که او در آن زندگی می‌کرد. بعد از مرگ ماژورل در سال ۱۹۶۲، طراح مد فوانسوی به نام «Yves St Laurent» این ملک را خرید و پس از مرگ وی در سال ۲۰۰۸، خاکستر او در باغ پخش شد. یک عمارت کوچک در این باغ مجموعه‌ای کوچک اما جذاب از هنر اسلامی را به نمایش گذاشته است.

شهر مراکش با زیبایی هایش


باغ مارانا (Manara Gardens)

این باغ در مرکز شهر، همچون حباب پنهانی  از آرامش در قلب مراکش است. اینجا یکی از محبوب‌ترین جاها برای مردم محلی است تا از فشار و شلوغی زندگی شهری فاصله گرفته از آرامش و محیط آرام آن لذت ببرند. استخر بزرگی در وسط این باغ قرار گرفته است که یک عمارت زیبا هم دارد. این عمارت دقیقا در کنار آب قرار گرفته و در قرن ۱۹ میلادی ساخته شده است. برای بسیاری از خانواده‌های مراکشی، باغ‌ها مراکز پیک‌نیک است و آخر هفته‌ها می‌تواند مکان مناسبی برای بازدید از زندگی مردم محلی و خانوادگی مراکشی باشد.

شهر مراکش با زیبایی هایش


گذرگاه باریک Tizi-n'Test

در کشور شلوغی که پر از مناظر جاده‌ای بسیار زیبا است، گذرگاهی مانند Tizi-n'Test در میان دیگر مکان‌ها برجسته‌تر به نظر می‌رسد. این جاده‌های پرپیچ و خم میان کوه‌ها به سمت جنوب مراکش، تارودانت (Taroudant) کشیده شده‌اند. این راه‌ها مجموعه‌ای گیج‌کننده از مسیرهای پرپیچ‌وخم است که ممکن است کسانی را که حس خوبی به ارتفاع ندارند، به لرزه بیندازد. مناظر کوهستانی در طول این مسیر، بسیار باشکوه است.

 شهر مراکش با زیبایی هایش


ایملیل

روستای کوهستانی بسیار زیبای ایملیل می‌تواند نقطه‌ی شروع گشت‌وگذار شما به سمت پارک ملی توبکال باشد. این روستا جایی است که می‌توانید از شلوغی شهر مراکش کمی فاصله گرفته و مجال آرامش و استراحت پیدا کنید. روستای ایملیل یک قلعه‌ی مرمت‌شده‌ی بسیار زیبایی هم دارد که امروزه به یکی از بهترین هتل‌های این منطقه تبدیل شده و نقش بسیار مهمی در فیلم مارتین اسکورسیزی به نام «Kundun» ایفا کرده است. روستای ایملیل در ۵۷ کیلومتری جنوب شهر مراکش قرار دارد.

 شهر مراکش با زیبایی هایش

پارک ملی توبکال (Toubkal National Park)

بلندترین کوه مراکش (و شمال آفریقا) در این پارک ملی قرار دارد. همچنین اینجا فرصت‌های بسیار زیادی برای پیاده‌روی وجود دارد که می‌توانید هم‌زمان با قدم زدن، از مناظر بکر مناطق اطراف خود لذت ببرید. اگر دوست ندارید به قله‌ی ۴۱۶۷ متری توبکال صعود کنید، می‌توانید در ارمد (Aremd) از روستایی به روستای دیگر رفته و به تماشای بهشت زمینی بنشینید. در این منطقه می‌توانید بدون بالا رفتن از کوه باشکوه‌ترین مناظر و طبیعت را مشاهده کنید. این منطقه در ۵۷ کیلومتری جنوب مراکش قرار گرفته است.

 شهر مراکش با زیبایی هایش

باغ آگ دال

پشت کاخ سلطنتی مراکش، باغ آگ‌دال با درختان پر از میوه قرار دارد. بسته به فصلی که شما در آن به مراکش سفر می‌کنید، می‌توانید پرتقال، انجیر، انار و زیتون‌هایی را می‌بینید که از شاخه‌های درختان آویزان است. مسحت این باغ حدود ۴۰۰ هکتار است و برای اولین بار در قرن ۱۲ ایجاد شده است.

شهر مراکش با زیبایی هایش


ملاح (Mellah)

ملاح محله‌ای قدیمی و یهودی‌نشین مراکش است. این محله در قرن ۱۶ بنا شده است و امروزه جمعین مسلمان در این محله زندگی می‌کنند. کنیسه‌های کوچکی اینجا وجود دارد که می‌توانید با یک راهنمای محلی از آن بازدید کنید.

شهر مراکش با زیبایی هایش

پالمری مراکش

حومه‌ی مراکش پر از نخلستان‌های خرما است. در طول بدترین گرمای تابستان، این باغ‌ها مکان مناسبی برای فرار از گرما و پناه بردن به سایه‌ی خنک درختان است. گردشگران می‌توانند با کرایه‌ی اسب و از مسیرهای باصفا به این باغ‌ها رفته و در خنکای سایه‌های درختان، کمی از شهر سوزان دور شوند.

شهر مراکش با زیبایی هایش

کجارو 

اخبار مرتبط:

‏جاذبه های گردشگری رباط پایتخت زیبای مراکش+تصاویر

مکان های دیدنی و زیبای مراکش+تصاویر

مراکش , کشور لذیذترین غذاها+تصاویر

زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش +تصاویر

خرید سوغاتی های معروف در سفر به مراکش+تصاویر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جاذبه های شهر مراکش وزیبایی های بی نظیر آن + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..