تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خاصیت های درمانی پوست پرتقال

اگرچه پوست پرتقال طعم خوبی ندارد و دارای بافت سفت و تلخی است اما برای سلامت بسیار مفید است.

، در این مطلب به بخشی از خواص آن به نقل از هلث نیوز اشاره شده است :
کاهش‌دهنده فشارخون بالا و کلسترول: پوست پرتقال، پالپ سفید و بافت نرم و سفید در داخل پوست این میوه، سرشار از هسپریدین، نوعی فلاوانوئید مفید است که کاهش‌دهنده فشارخون بالا و کلسترول است.علاوه بر آن فلاوانوئید پلی متواکسیلیت ها (PMFs) در پوست پرتقال نسبت به بیشتر داروهای تجویز شده، کلسترول را کاهش می دهد.
ضد حساسیت: ماده شیمیایی موجود در پوست پرتقال، از رها شدن هیستامین پیشگیری می‌کند. هیستامین ماده شیمیایی است که باعث واکنش‌های حساسیت زا می‌شود.
ضدالتهاب :پوست پرتقال خواصی مشابه داروهای ضدالتهابی مثل ایندومتاسین دارد.
بهبوددهنده سلامت دهان و دندان: سفیدکننده و کاهش‌دهنده حساسیت دندان و خوشبوکننده دهان است.

افزایش سیستم ایمنی بدن: غلظت بالایی از ویتامین C و ویتامین A موجود در پوست پرتقال، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می دهد.
محافظت از سیستم تنفسی: بتا – کریپتوکسانتین موجود در آن خطر بروز سرطان ریه را به طور چشمگیر کاهش می‌دهد.
سیستم گوارشی را بهبود می‌دهد: مقدار زیادی فیبر و پلی ساکارید غیر محلول در پوست این میوه به عملکرد سیستم گوارشی کمک می کند.کاهش‌دهنده وزن است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خاصیت های درمانی پوست پرتقال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..