تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از پله ها بالا بروید تا قلب سالمی داشته باشید

قلب عضوی حیاتی برای بدن انسان میباشد که بدون آن انسان در واقع جانی ندارد و نمیتواند به زندگی ادامه دهد.مهم بودن این عضو را نمیتوان انکار کرد و هر کاری باید برای تقویت آن انجام شود.روش های گوناگونی تا کنون برای تقویت سلامت قلب به انتشار رسیده و این بار روش جالبی با عنوان بالا رفتن از پله ها برای آن ارائه شده است.

دکتر مارتین گیبالا، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مک مستر کانادا، به بررسی این موضوع پرداخت که چگونه ورزشکاران می توانند بیشترین بهره را از تمارین ورزشی شان ببرند.

تیم تحقیق دریافت هفته ای ۳۰ دقیقه بالارفتن از پله ها می تواند به اندازه دوچرخه سواری برای مدت زمان مشابه برای سلامت قلب مفید باشد. این مطالعه شامل ۳۱ زن سالم، اما بی تحرک، بود که تنها ۱۰ دقیقه در روز به مدت ۳ بار در هفته و در طول شش هفته ورزش بالارفتن از پله ها را انجام دادند.

در اولین تست، شرکت کنندگان در جلسات ۲۰ ثانیه ای از پله ها بدون وقفه بالا رفتند. سپس نتایج آن با شرکت کنندگانی که در مدت مشابه رکاب زده بودند مقایسه شد.

در تست دوم، افراد شرکت کننده در فواصل ۶۰ ثانیه ای پله ها را بالا و پایین می رفتند.

محققان دریافتند در هر دو تست بالارفتن از پله ها، آمادگی قلبی عروقی در مدت ۶ هفته به اندازه مدت مشابه تمرین دوچرخه سواری بهبود یافته بود.

منبع : ایران ویج




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از پله ها بالا بروید تا قلب سالمی داشته باشید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..