تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




22مرکز کمپ ترک اعتیاد در استان فعالیت می‌کنند

ساعت: 15:53 منتشر شده در مورخ: 1395/11/21 شناسه خبر: 1034479

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قزوین گفت: هم‌اکنون یک مرکز درمان اعتیاد دولتی و 22 مرکز کمپ ترک اعتیاد در استان وجود دارد همچنین با 2 مرکز ترک اعتیاد خصوصی نیز قرارداد داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   صبح قزوین، دکتر محمد حسن نادری اثر معاون امور پیشگیری بهزیستی استان قزوین ظهر امروز(پنج‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: عمده فعالیت حوزه پیشگیری مربوط به افرادی است که هنوز درگیر آسیب نشده‌اند. 


وی افزود: حوزه پیشگیری متشکل از 4 دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها، دفتر مشاوره و امور روانشناختی، دفتر پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد و دفتر کاهش آسیب‌های اجتماعی است که در حوزه‌های مختلف به ارائه خدمات به جامعه هدف می‌پردازند. 

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها در حوزه غربالگری و آزمایشات و مشاوره ژنتیک برای پیشگیری از اختلالات ژنتیکی و همچنین غربالگری شنوایی و بینایی فعالیت می‌کند. 

وی تصریح کرد: دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی نیز در راستای پیشگیری اولیه و ثانویه با ارائه خدمات مشاوره تلفنی رایگان به تماس گیرندگان خط 1480 و ارائه خدمات مشاوره حضوری به مراجعان مرکز مشاوره در بخش دولتی و خصوصی فعالیت می‌کند. 

436 هزار نفر در استان قزوین تحت پوشش آموزش پیشگیری از اعتیاد قرار دارند

نادری اثر عنوان کرد: هم‌اکنون 33 مرکز مشاوره در استان مشغول فعالیت هستند که تعرفه آنها خصوصی است اما به متقاضیانی که از خدمات مشاوره‌ای مراکز خصوصی استفاده می‌کنند کمک هزینه مشاوره‌ای پرداخت می‌شود. 


وی در ادامه بیان کرد: دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی نیز به صورت عمده در فاز دانش‌آموزی فعالیت دارد طرح مشارکت دانش‌آموزی، طرح همیاران سلامت روان و طرح استفاده درست از فضای مجازی از جمله طرح‌هایی است که با همکاری آموزش و پرورش در مدارس اجرا می‌شود. 

معاون پیشگیری بهزیستی استان قزوین در ادامه هدف از اجرای طرح‌های مذکور را آموزش مهارت‌های مختلف زندگی و انواع مهارت‌های مشارکتی به صورت عملیاتی به دانش‌آموزان توسط معلمان که آموزش‌های لازم را دیده‌اند، عنوان کرد. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در دفتر پیشگیری و درمان و کاهش آسیب اعتیاد در جامعه گفت: فعالیت مربوط پیشگیری از اعتیاد معمولا در مناطق حاشیه شهرها، روستاها و مناطق که دسترسی به مواد مخدر آسان است، اجرا می‌شود.

نادری اثر با بیان اینکه در سال جاری 436 هزار نفر تحت پوشش آموزش پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند، گفت: این کار از طریق برنامه‌های مختلفی نظیر نصب بیلبورد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های ورزشی و تفریحی و برگزاری نمایشگاه‌های سیار انجام می‌شود. 

وی در پایان اضافه کرد: هم‌اکنون یک مرکز درمان اعتیاد دولتی و 22 مرکز کمپ ترک اعتیاد در استان وجود دارد همچنین با 2 مرکز ترک اعتیاد خصوصی نیز قرارداد داریم. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «22مرکز کمپ ترک اعتیاد در استان فعالیت می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..