تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خانه امن ویژه زنان آسیب دیده در قزوین راه اندازی می‌شود

ساعت: 15:53 منتشر شده در مورخ: 1395/11/21 شناسه خبر: 1034338

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: تاسیس خانه امن در استان برای زنانی که در معرض خشونت خانوادگی هستند با هدف کاهش و کنترل طلاق افتتاح خواهد شد؛ مکان آن محرمانه بوده و هفته آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: توسعه خدمات سازمان بهزیستی در اکثر مناطق استان با الویت حمایت از مناطق آسیب خیز و حاشیه‌ای صورت می گیرد.

وی افزود: تمرکززدایی خدمات از مرکز استان به شهرهای تابعه نیازمند تامین اعتبارات کلان است.

این مسوول با اشاره به تغییر استراتژی این سازمان ابراز کرد: تصمیم داریم از مرکز محوری به سمت خانواده محوری تغییر رویکرد دهیم و به جای اینکه آسیب دیدگان اجتماعی برای دریافت خدمات به ما مراجعه کنند، کارشناسان مستقیما برای شناسایی آسیب دیدگان اجتماعی اقدام نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه گفت: تاسیس خانه امن در استان برای زنانی که در معرض خشونت خانوادگی هستند با هدف کاهش و کنترل طلاق در نظر گرفته شده است که مکان آن محرمانه بوده و هفته آینده اجرایی خواهد شد.

وارثی بیان کرد: در حوزه اورژانس اجتماعی با همکاری قوه قضائیه اقدامات مناسبی انجام گرفته و همچنین توسعه نهادهای مرمی برای توسعه خدمات به افراد آسیب دیده نیز در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: اعتبارات تخصیص یافته ملی برای سازمان بهزیستی ۲۵ میلیارد تومان و برای استان ۱۰ میلیارد تومان است.

این مسوول توضیح داد: ۷ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست در استان قزوین وجود دارد که ۲ واحد دولتی و ۵ واحد دیگر خصوصی است که هزینه‌های این کودکان از جمله پوشاک، معیشت و ازدواج تامین می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی همکاری خوبی با دادگستری و قوه قضائیه صورت گرفته اما کمبودهایی وجود دارد که امیدواریم در برنامه ششم توسعه رفع شود.

وی تصریح کرد: شاخص‌های معلولیت جسمی در جامعه خوشبختانه در حال کاهش است اما به واسطه افزایش بیماری‌های اعصاب و روان در این حوزه به برنامه‌ها و اقدامات جدی نیازمندیم.

این مسوول تشریح کرد: در حوزه اعتیاد طبق جلسه با شورای هماهنگی اعتیاد استان و استاندار قزوین در نظر داریم تا در سال ۹۶ حدود ۸۰۰ روستا را تحت پوشش خدمات آگاهی بخشی و سومصرف مواد قرار دهیم.

وارثی افزود: این طرح به صورت پایلوت در شهرهایی از جمله آبیک اجرا خواهد شد تا نتایج آن مورد بررسی قرار گیرد و سپس در سطح وسیع در استان اجرایی شود که پیش بینی شده ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

وی ابراز کرد: کار جدید دیگری که در سال آینده با همکاری قوه قضائیه در حوزه اعتیاد، توسعه خدمات درمانی و بهبود درمان معتادین انجام خواهد شد تشکیل دادگاه درمان مدار است که استان های قزوین ، البرز، تهران و یزد پایلوت این طرح هستند.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خانه امن ویژه زنان آسیب دیده در قزوین راه اندازی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..