تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساخت مرکز پرتاب ماهواره‌های برد بالا در چابهار/ در حال توسعه مراکز فضایی کشور هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محسن بهرامی ظهر امروز در حاشیه افتتاح مرکز فضایی قشم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جزیره قشم موقعیت مکانی ویژه‌ای در کشورمان دارد و یکی از مناطق تمرکز فعالیت‌های زمینی بخش فضایی کشور تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه مرکز فضایی قشم وضعیت روبه رشدی دارد و در آینده خبرهای بسیار خوبی از این مرکز خواهیم شنید، افزود: با توجه به پرتاب 4 ماهواره‌ در سال‌های آتی با ایجاد و راه‌اندازی دو سکوی در دست احداث این مجموعه کامل‌تر می‌شود.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به این که مرکز فرماندهی سازمان هوایی کشور در ماهدشت کرج ساخته شده است، اضافه کرد: در حال تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه‌های جدید فضایی کشور در کنار ایستگاه فضایی قشم،‌ بوشهر و ماهدشت در سلماس، شمال شرق،‌ شمال غرب، چابهار و سایر مناطق هستیم.

بهرامی خاطرنشان کرد: در چابهار زمینی وسیع را در اختیار گرفته‌ایم و از آن در آینده برای پرتاب ماهواره‌های برد بالا استفاده می‌َشود و مرکز فضایی قشم نیز می‌تواند به عنوان یک مرکز زمینی برای پایش اطلاعاتی فضایی، مرکزی برای پایش برخی پدیده‌های دریایی نظیر کشندها و وضعیت آبزیان را نیز داشته باشد و از همین رو با سازمان منطقه آزاد قشم نیز تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده‌ایم که همکاری‌های هرچه بیشتری با هم داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ایستگاه‌های فضایی کشور قابلیت رصد و رهگیری هر ماهواره‌‌ای را که از این به بعد پرتاب شود را دارا هستند.

به گزارش فارس، در حاشیه سفر وزیر ارتباطات به استان هرمزگان، تفاهم‌نامه‌ همکاری بین سازمان منطقه آزاد قشم و سازمان فضایی ایران با حضور واعظی وزیر ارتباطات، عسکری‌زاده مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان، جادری استاندار، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و دیگر مسؤولان به امضا رسید.

انتهای پیام/3264/صا30

http://fna.ir/AQ0EK7



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساخت مرکز پرتاب ماهواره‌های برد بالا در چابهار/ در حال توسعه مراکز فضایی کشور هستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..