تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش تعرفه صادرات سیب ضربه جبران‌ناپذیری به کشاورزان وارد کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، روح‌الله حضرت‌پور امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد اظهار داشت: منطقه آذربایجان‌غربی و شهرستان ارومیه یک منطقه خوب کشاورزی است و با توجه به آمار موجود شاهدیم که این استان در زمینه تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در سطح کشور رتبه‌های اول تا چهارم را داراست که از جمله آن محصولات می‌توان به سیب و انگور منطقه اشاره کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سد راه شدن مشکلات برای تولید محصولات کشاورزی در منطقه بیان کرد: مشکلاتی که در حوزه کشاورزی موجود است تبدیل به گره اصلی کشاورزان شده و انگیزه آنان را برای تولید محصولات کشاورزی کاهش داده است.

وی در ارتباط با فقدان ثبات بخشنامه‌های دولتی که سبب زیان کشاورزان می‌شود گفت: بی‌ثباتی بخشنامه‌های صادره از سوی هیئت دولت سبب شده ضرر و زیان جبران ناپذیری به کشاورزان برسد که نمونه‌اش همین پایین آوردن تعرفه صادرات سیب و واردات موز است.

حضرت‌پور در این مورد افزود: کاهش تعرفه صادرات سیب و واردات موز از 26 درصد به 15 درصد آن هم در اوج صادرات سبب شده ‌که ضرر جبران ناپذیری به صادرات سیب استان وارد شود و خیلی از صادرکنندگان زیان بزرگی متحمل شوند و به این ترتیب فقدان اشتیاق برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های صادرات محصولات کشاورزی حادث شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از یارانه 500 تومانی به کشمش به هیچ وجه رقمی به کشاورزان و صادرکنندگان نرسیده است و به علت پیچیدگی کار اداره‌ها، کشاورزان و صادرکنندگان نمی‌توانند چاره‌های بیندیشند.

وی تصریح کرد: بیش از 2 هفته است که 100 دستگاه کامیون و تریلی حاوی محصولات سیب استان آذربایجان‌غربی در گمرک مشهد گیر کرده‌اند و لازم است دولت به این موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش تعرفه صادرات سیب ضربه جبران‌ناپذیری به کشاورزان وارد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..