تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهره برداری از طرح ملی پرورش جلبک های مولد سوخت زیستی در تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، این طرح  برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه به منظور طراحی، ساخت و ارزیابی یک سامانه پایلوت دوستدار محیط زیست با قابلیت تولید انرژی و محصولات زیستی و کشاورزی عملیاتی شده و بمناسبت دهه مبارک فجر با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو در تبریز به بهره برداری رسید.

یکی از اهداف مهم این طرح ادغام مراحل مختلف فرآیندی و استفاده از فناوری های نوین زیستی جهت کوچک سازی فرآیند افزایش بهره وری سیستم هوشمند سازی آن و کاهش آلاینده های زیست محیطی است که اجرای آن با بهره وری از توان رشته های  از توان رشته های مهندسی برق، الکترونیک مکانیک و فناوری های نوینی مسیر شده است

بومی سازی تکنولورژی و نوآوری بودن سیستم جذب زیستی دی اکسید کربن از شاخصه های مهم این طرح و تولید انرژی گرمایی مورد نیاز گلخانه با استفاده از توان حرارتی دود های خارجی، حذف بیولوژیکی دوده های خروجی توسط سامانه فتوبیوراکتور، استفاده از  دی اکسید کربن تولید در جهت پرورش ریز جلبک های مولد سوخت زیستی و تولید محصولات گلخانه ای، تولید فراورده های آرایشی و بهداشتی از ریز جلبک ها از جمله از دستاورد های این طرح است.

هم راستایی با اهداف اولویت دار وزارت نیرو در بخش توسعه تولید پراکنده برق و حرارت و اهداف وزارت جهاد کشاورزی در توسعه روستایی و کاهش انتشار گاز های گلخانه ای ناشی از مصرف سوخت های فسیلی در نیروگاه های تولید برق، جذب دی اکسید کربن و اجرای طرح برای نخستین بار در کشور از جمله ویژگی های این طرح عنوان شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهره برداری از طرح ملی پرورش جلبک های مولد سوخت زیستی در تبریز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..