تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشجویان انقلابی، دانشگاههای تربیت معلم و منابع طبیعی نقش اساسی در پیروزی انقلاب داشتند

ساعت: 10:10 منتشر شده در مورخ: 1395/11/21 شناسه خبر: 1033816

با وجود این که در آن زمان تعداد مراکز آموزش عالی در گلستان بسیار کم بود اما در همان مراکز اندک نیز خصوصا در دانشسرای راهنمایی و آموزشگاه عالی مرتع آن زمان دانشجویان فعالیتعای انقلابی زیادی انجام دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از« دانشجو سلام» غلامرضا خارکوهی مورخ و تاریخ نگار انقلاب در مورد نقش دانشجویان استان گلستان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در پیدایش انقلاب همه اقشار خصوصا دانشجویان نقش فعالی ایفا کردند و دانشجویان گلستان نیز در این مهم مستثنی نبودند و تلاش زیادی بر علیه رژیم پهلوی به عمل آوردند.

وی گفت: با وجود این که  در آن زمان تعداد مراکز آموزش عالی در گلستان بسیار کم بود اما در همان اندک مراکز نیز فعالیت زیادی صورت می گرفت خصوصا در دانشسرای راهنمایی که در آن دانشجویانی نظیر، شهید اسدی عرب فعالیتهای گسترده ای داشتند.

خارکوهی افزود: دانشجویان انقلابی نظیر شهید محمد میرزایی، حسین امیر لطیفی، غلامرضا اسدی عرب ازجمله افرادی بودند که در دانشسرای گرگان فعالیتهای مبارزاتی بسیار خوبی همراه با سایر دانشجویان داشتند، به طوری که مسئولین دانشسرا قدرت مقابله با آنها را نداشتند.

وی گفت: همچنین برخی دانشجویان انقلابی و مومن در دانشگاه علوم کشاورزی که در آن زمان آموزش عالی جنگل و مرتع نام داشت فعالیت های فرهنگی و سیاسی زیادی برعلیه رژیم پهلوی به عمل آوردند.

این مورخ و تاریخ نگار انقلاب اظهار داشت: دانشجویان آموزشگاه عالی جنگل و مرتع در سال 49 تا 57 فعالیت و مبارزات خوبی از جمله برگزاری تحصن های بزرگ داشتند به طوریکه دانشجویان این آموزشگاه در سال49و54 تحصنی برگزار کردند که منجرر به تعطیلی کل دانشگاه شد.

خارکوهی افزود: برگزاری جلسات مذهبی و تاسیس کتابخانه های مرکزی توسط دانشجویان جهت تقویت روحیه اعتقادات مذهبی از دیگر فعالیتهای دانشجویان این دانشگاه  در آن زمان بوده است.

این مورخ و تاریخ نگار انقلاب افزود: دانشجویان دانشگاه منابع طبیعی گرگان تا پیروزی انقلاب تا سال57 به اشکال مختلف مانند برگزاری تحصن تعطیلی کلاسها انجام مباحث سیاسی انتشار اطلاعیه های انقلابی و برگزاری  اجتماعات و انجام تظاهرات ادامه داشت.

وی گفت:دانشجویان گلستانی که درشهرهای دیگرو حتی خارج از کشور تحصیل می کردند مبارزات سیاسی برعلیه رژیم پعلوی  داشتند که در تاریخ به یادگار خواد ماند.

این مورخ انقلاب  از نقش دانشجویان استان در دوران پس از پیروزی انقلاب نیز گفت: این دانشجویان نه تنها قبل از پیروزی انقلاب بلکه بعد  پیروزی هم به خصوص در دوران 8سال دفاع مقدس تلاشهای زیادی برای حفظ نظام جمهوری اسلامی به عمل آوردند به طوری که صدها نفر از آنها در این راه شهید و مجروح شدند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشجویان انقلابی، دانشگاههای تربیت معلم و منابع طبیعی نقش اساسی در پیروزی انقلاب داشتند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..