تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزئیات فساد اقتصادی 30 میلیارد تومانی درکهگیلویه و بویراحمد/سرگردانی دانش آموزان مقابل مدرسه روستای نده

ساعت: 09:46 منتشر شده در مورخ: 1395/11/21 شناسه خبر: 1033671

اخبار متنوع کهگیلویه وبویراحمد رادر این بسته خبری بخوانید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس اخبار متنوع کهگیلویه وبویراحمد رادر این بسته خبری بخوانید.

جزئیات فساد اقتصادی 30 میلیارد تومانی درکهگیلویه و بویراحمد

حجت الاسلام  غلامرضا مزارعی در نشست با اصحاب رسانه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: محور حیات بشر امنیت است و یکی از مهمترین مقوله هایی که زمینه ساز سایر فعالیت ها است همین مورد بوده که بنده نیز به آن اهمیت خاصی می دهم.

وی با اشاره به اینکه در 10 ماهه سال جاری کارهایی حول محور امنیت در استان انجام دادیم، اظهار کرد: در 10 ماهه سال جاری 121 هزار پرونده وارد دادسرا و دادگاههای استان شد که از این تعداد 122 هزار پرونده مختومه شد که این تعداد بیشتر از پرونده های اضافه شده مربوط به گذشته است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک هزار و 298 پرونده مربوط به سالهای گذشته نیز در این 10 ماه نیز مورد بررسی قرار گرفت و مختومه شد، خاطرنشان کرد: دادگستری استان در سال 93 رتبه 23 کشوری از لحاظ رسیدگی به پرونده ها را داشت که الحمدالله در سال جاری این رتبه به سه کشوری تغییر کرد.

حجت الاسلام مزارعی به حوزه معاونت IT فناوری اطلاعات این سازمان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تمامی کارهای سخت افزاری و نرم افزاری سیستم های کامپیوتری سازمان در استان توسط یک تیم بومی قوی انجام می شود که این یک نوع موفقیت خوب است که باعث شده در رسیدگی به پرونده ها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سیستم IT دادگستری استان دارای بالاترین پهنای باند و فیبر نوری مجهز هستند، یادآور شد: اثر این کار را ما در فرایند دادرسی، اوراق قضایی، مدت زمان به رسیدگی پرونده ها به وضوح مشاهده کردیم که این یک امتیاز بسیار مطلوب است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه در سالهای گذشته اوراق قضایی در استان و کشور به صورت فیزیکی انجام می شد و مشکلاتی را برای مردم و دستگاه قضایی به وجود آورده بود ، تاکید کرد: خوشبختانه با کار بسیار مهمی که حوزه فناوری اطلاعات دستگاه قضا سامانه "صنا " را راه اندازی کرد که هر فرد قبل از اینکه پرونده ای در دادگستری تشکیل دهد باید در این سامانه ثبت نام کند و تمامی مراحل دادرسی و اوراق قضایی به صورت پیامک به تلفن وی ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی شهروندان می توانند در این سامانه ثبت نام کنند، افزود: ثبت نام در این سامانه به صورت رایگان و با ارایه کارت ملی و کد پستی و شماره تلفن انجام می شود.

حجت الاسلام مزارعی با اشاره به اینکه در بدو ورودم به استان کهگیلویه و بویراحمد چند مقوله مهم مانند جرائم خشن، سرقت، سرقت مسلحانه، راه زنی، تجاوز به عنف و قاچاق مواد مخدر را در دستور کار خود قرار دادم ، گفت: منظور از سرقت یعنی حتی اگر سرقت بسیار خرد هم باشد نیز به قضات گفته شده که در اولین فرصت به پرونده ها رسیدگی و حتی تسهیلات مانند مرخصی به این افراد ندهند چرا که اینها عامل ایجاد جو روانی امنیت در جامعه هستند.

وی از تشکیل معاونت و دبیرخانه پرونده های مهم در دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و اظهار کرد: اگر پرونده ای در دورترین نقطه استان اعم از سرقت یا قتل تشکیل شود نسخه ای از آن فورا به دبیرخانه و شخص رئیس کل دادگستری فرستاده می شود تا زودتر به پرونده رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پرونده های مهمی که باید به دیوان فرستاده شود توسط پست معمولی ارسال می شود، افزود: سالانه دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بیش از 100 میلون تومان پول پست پرداخت می کند که الان خوشبختانه بعضی از پرونده های حساس را خودم به تهران می برم.

در10 ماه سال جاری 270 مورد تعرض به منابع طبیعی استان صورت گرفت

حجت الاسلام مزارعی با اشاره به اینکه در10 ماه سال جاری 270 مورد از منابع طبیعی و 190 هکتار از اراضی ملی در استان مورد تعرض قرار گرفت، گفت: در این راستا 147 مورد خلعیت انجام شد و 140 هکتار از اراضی ملی را به دولت برگرداندیم و پرونده های سایر افراد نیز در حال رسیدگی هستند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 770 پرونده اراضی ملی در 10 ماه سال جاری در دادگستری مطرح شد، تاکید کرد: در این راستا یک هزار احکام به نفع دولت و 280 نیز به نفع مردم صادر شد.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در 10 ماهه سال جاری 285 پرونده محیط زیست در استان تشکیل شد، یادآور شد: از این تعداد 117 فقره تخریب و رفع تصرف، 85 فقره شکار غیرمجاز، 17 فقره شکار ، 20 صید ماهی و 44 فقره ورود دام ها به منطقه محیط زیست بود.

وی با بیان اینکه استفاده از خودروهای دولتی در وقت غیر اداری توسط مدیران ممنوع است، تصریح کرد: در این مورد چندین بار تذکر به برخی ها داده شده است که در صورت مشاهده مجدد برخورد لازم انجام می شود.

حجت الاسلام مزارعی به استخدام های فله ای در استان اشاره داشت و تصریح کرد: در ماه های گذشته خبرهایی نیز مبنی بر استخدام در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مکان های دیگر انجام شد که به سازمان بازرسی ماموریت داده شده که این موضوع را پیگیری کند اما هنوز جوابی به بنده داده نشده است.

وی به جرائم اقتصادی و فساد اداری در استان پرداخت و اضافه کرد: یک مورد فساد اداری 10 میلیاردتومانی مربوط به بانک تجارت و یک مورد نیز 30 میلیاردتومانی در استان داریم که توسط سازمان بازرسی استان در حال رسیدگی است.

***************************************************

معلمی که سه روز به مدرسه نرفته است/ سرگردانی دانش آموزان مقابل مدرسه روستای نده/ انتقال دانش آموزان از روستا به شهر برای ادامه تحصیل

اولیای یکی از این دانش آموزان در گفت و گو با این پایگاه خبری اظهار کرد: روستای نده در 25 کیلومتری شهر یاسوج  و در شهرستان دنا واقع شده است و مدرسه ابتدایی شهید پیشوا با 13 دانش آموز به عنوان تنها مدرسه در این منطقه به امر اموزش و تربیت دانش اموزان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: مدت سه روز معلم دوره ابتدایی این مدرسه در کلاس درس حاضر نمی شود و دانش آموزان نیز علاف و سرگردان مقابل مدرسه وقت خود را به بطالت می گذرانند.

این اولیای دانش آموز مدرسه شهید پیشوا روستای نده که از وضعیت دانش آموزان در این مدرسه به شدت ناراضی و نگران بود ، افزود: بسیاری از اهالی این روستا به خاطر بی توجهی به دانش اموزان ، فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به شهر یاسوج منتقل کرده و از این روستا مهاجرت می کنند.

وی خواستار رسیدگی مسئولان امر به این موضوع شد و گفت: خانواده این دانش اموزان نیز برای انتقال فرزندان خود به مدارس شهر هزینه های زیادی را متحمل می شوند.

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان دنا نیز در گفت و گو با این پایگاه خبری اظهار کرد: معلم این مدرسه روز گذشته به دلیل بیماری بر سر کلاس درس حضور نیافته و موضوع را نیز به مسئولان مربوطه گزارش نکرده است تا معلم جایگزین در مدرسه حضور یابد و به دانش اموزان درس بدهد.

سپهدار مجلسی نژاد با اشاره به اینکه معلم مدرسه ابتدایی شهید پیشوای روستای نده برگه استراحت پزشکی ارائه کرده است، گفت: این معلم باید از قبل مسئولان مربوطه را در جریان غیبت خود قرار می داد که چنین کاری را نکرده است و پس از بررسی های و مستندات لازم با وی برخورد قانونی خواهد شد.

وی افزود: غیبت امروز این معلم نیز به دلیل  شرکت در کارگاه آموزشی که برای تمامی معلمان پایه ابتدایی در شهرستان دنا برگزار شده، بوده است. 

مجلسی نژاد گفت: از لحاظ قانونی هر معلمی که بنا به هر دلایلی نتوانست در کلاس درس حضور یابد باید از قبل هماهنگی لازم را با مدیر و مسئولان مربوطه انجام دهد تا نسبت به تعیین معلم جایگزین و عقب نیفتادن دانش اموزان از درس و تحصیل اقدام شود.

***************************************************

سامانه خدمات بانکی به نابینایان در یاسوج راه اندازی شدپ

برای نخستین بار در کشور و همزمان با استان های خراسان رضوی و تهران،مراسم رونمایی از سامانه خدمات بانکی ویژه نابینایان در بانک تجارت شعبه امام خمینی یاسوج با حضور مدیر ، معاونان شعب بانک و همچنین مدیران شعب این بانک در یاسوج برگزار شد.

مدیر شعب بانک تجارت استان ،در این آیین ضمن تبریک ایام الله دهه فجر به مردم، گفت:از این سامانه برای اولین بار در دهه مبارک فجر و همزمان در ۳ استان کشور برای خدمات دهی بانکی مناسب به نابینایان در یاسوج رونمایی می شود.

محسن ده محسنی در ادامه بیان کرد:خوشحال هستیم در زمینه ارائه خدمات بانکی به نابینایان عزیز پیشقدم هستیم و امیدواریم ، بخشی از مشکلاتی که پیش از این گریبان گیر این عزیزان بود مرتفع گردد.

ده محسنی اضافه کرد:جا دارد در همین جا از زحمات و همکاری جناب آقای مقدم مدیر عامل محترم ، قائم مقام ایشان جناب آقای حق وردی و همچنین جناب کاظم پور مدیر روابط عمومی بانک تجارت ایران به دلیل همکاری ها و مساعدت فراوان در زمینه رونمایی از این سامانه و دیگر زحمات آنان تشکر و قدردانی نمایم.

بر اساس این گزارش،یکی از نابینایان استان ضمن تشکر از مدیر عامل بانک تجارت ایران، توضیحاتی در ارتباط با نحوه کارکرد این سامانه و چگونگی دریافت و پرداخت وجه ،ارائه داد.

خسروی با بیان اینکه اگر این سامانه در بین نابینایان بدرستی جا بیفتد اتفاق عظیمی برای نابینایان رخ خواهد داد ،پیشنهاد داد:سامانه ویژه نابینایان بسیاری از مشکلات بانکی این قشر را مرتفع خواهد کرد و پیشنهاد می شود،بستری فراهم شود تا پرداخت اقساط تسهیلات نابینایان با این سامانه انجام شود.

این نابینا در ادامه افزود:متاسفانه بسیاری از نابینایان استان با خط بریل و کارکرد این سامانه آشنایی ندارند ،که تقاضا داریم بانک تجارت جهت آموزش نابینایان ،همکاری نماید.

مدیر شعب بانک تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز جهت آموزش و ارائه سرویس ایاب و ذهاب به نابینایان استان قول مساعد داد.

در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه خدمات بانکی ویژه نابینایان ،رئیس حوزه حراست بانک تجارت به خبرنگاران گفت:با توجه به گسترش روزافزون،موضوعاتی از قبیل کلاهبرداری و سواستفاده افراد سود جو ،خصوصا از بستر شبکه بانکی راه اندازی سامانه بانکی نابینایان در سطح شعب بانکی می تواند به ارتقاء سطح امنیت و صیانت از اموال و دارایی های عزیزان روشندل در سطح جامعه کمک شایانی کند.

غلام مهدی فر ادامه داد:این احتمال وجود دارد این عزیزان بعضا بهنگام انجام خدمات بانکی ناآگاهانه در دام افراد سود جو قرار گرفتار شوند که استفاده از این سامانه توسط نابینایان عزیز امنیت فراوانی برای اموال آنان ایجاد می کند.

تجارت یاسوج۳

***************************************************

انتصابات دسته جمعی در شرکت نفت گچساران

طی احکامی از سوی مدیرعامل نفت گچساران رئیس دفتر و مشاورین وی مشخص شدند.
هوشنگ صیدالی طی احکامی مشاورین و رئیس دفتر خود را انتخاب کرد.حبیبی پیش از این رئیس اداره روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت  بوده است.
سیدفاخر موسوی مشاور صیدالی در امور عملیات و نماینده وی در امور نمکزدائی‌ها شد.
قدرت انصاری به ریاست اداره گاز و‌گاز مایع رسید.
شمسی کرمی نیز مشاور مدیرعامل در امور بانوان شد.

***************************************************

همه عزم دشمن گرفتن روحیه انقلابی از جوانان است

عصر امروز و با حضور تعداد زیادی از اقشار مختلف مردمی جشن بزرگ انقلاب در حسینیه امام علی(ع) شهر یاسوج برگزار شد.

در این آیین که به غیر از اقشار مختلف مردمی سیاسیون و افراد سابقه‌دار در عرصه سیاسی استان نیز حضور داشتند ستار هدایتخواه با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: بهترین نامی که برای این 10 روز باشکوه گذاشته شد دهه فجر است.

وی با بیان آیات و روایاتی در خصوص سپیده‌دم اظهار کرد: بهترین زمان در شبانه‌روز همین سپیده‌دم است وقت بیداری و عبادت و ایجاد ارتباط انسان با پروردگار است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این که شیطان در همه حال به دنبال عدم بیداری و خوابیدن انسان و گمراهی است، تصریح کرد: تلاش دشمن از ابتدای انقلاب بر این بوده است که بانگ امام را نشنویم و با فریاد انقلابی امام بیدار نشویم.

دبیر اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: دشمن می‌خواهد که با آلودگی‌های فکری و رفتاری آن چه را که انقلاب و امام به ما داده از ما بگیرد.

هدایتخواه در ادامه با تاکید بر این که باید روح آرمانخواهی را زنده نگه داریم، تصریح کرد: اکنون در یمن و سوریه و لبنان و عراق و سایر بلاد اسلامی به واسطه وجود نظام جمهوری اسلامی روح آرمانخواهی زنده است.

وی سپس با بیان این که همه ما با ندای ولی‌فقیه از خواب بیدار می‌شویم، تصریح کرد: کسانی که ادعای ولایتمداری می‌کنند و نمی‌توانند با ولایتمداران پیوند بخورند در این زمینه دروغ می‌گویند.

دبیر اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که انقلابیون در هر قشر و صنفی با هم اتحاد و همبستگی دارند، خاطرنشان کرد: انقلابیون در حال حاضر در اتحاد کامل به سر می‌برند

***************************************************

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزئیات فساد اقتصادی 30 میلیارد تومانی درکهگیلویه و بویراحمد/سرگردانی دانش آموزان مقابل مدرسه روستای نده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..