تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی موضوع دوتابعیتی داوران جشنواره فیلم فجر در هیئت تحقیق و تفحص مجلس/ برخی از مدیران دولتی دوتابعیتی هستند

گروه سیاسی- حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با اشاره به تحقیق و تفحص مجلس از بررسی وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این زمینه گفت: بر اساس اطلاعاتی که به ما رسیده برحی از مدیران دولتی دوتابعیتی هستند و در بدنه دولت مشغول بکارند.

وی افزود: در همین راستا مسئولان دولت می گویند تنها 2 مدیر دوتابعیتی در دولت داشتیم که از سمت خود برکنار شدند و در حال حاضر هیچ مدیر دوتابعیتی در کشور نداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما برخی از نمایندگان بر اساس اطلاعات و اخباری که دارند، اظهارات مسئولان دولتی را قبول ندارند و به همین دلیل خواستار تحقیق و تفحص از مسئولان و مدیران ارشد شدند.

ذوالنور در همین راستا به انتشار خبر حضور پنج دوتابعیتی در هیئت داوری جشنواره فیلم فجراشاره کرد و گفت: قطعا ما در تحقیق و تفحص خود به این موضوع توجه خواهیم کرد و واکنش لازم را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اگر این داوران کارمند دولت باشند و یا در دولت مسئولیتی داشته باشند، قطعا با آنها برخورد خواهد شد، تاکید کرد: در هر حال موضوع دوتابعیتی این افراد در هیئت تحقیق و تفحص مجلس بررسی و درباره آن تصمیم گیری می شود.

عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از بررسی وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این زمینه افزود: وزارت ارشاد باید پاسخ دهد که چرا از افراد دوتابعیتی در این جشنواره استفاده کرده است.

ذوالنور گفت: در مورد موضوع دوتابعیتی باید به این نکته مهم توجه کرد که اگر فردی دارای تابعیت کشور بیگانه باشد در ورود و خروج به کشور منعی ندارد اما اگر وی مقام مسئول باشد و یا عضو دولت باشد مثلا کارمند دولت باشد، قطعا با وی برخورد خواهد شد. به عبارت دیگر اگر یک مقام مسئول و یا کارمند دولت تابعیت بیگانه کسب کند، طبق قانون باید از سمت خود عزل و عضویت وی در دولت لغو شود.

وی در خصوص روند کار تحقیق و تفحص مجلس ازدوتابعیتی ها گفت: گرچه کار هیئت در روزهای گذشته آغاز شده اما در روزهای گذشته به دلیل بررسی برنامه ششم توسعه در صحن مجلس، فرصت چندانی برای پیگیری جدی این موضوع نبود اما قطعا هیئت در اسرع وقت به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

بهروز افخمی کارگردان سینما و مجری برنامه هفت اعلام کرد که چهار نفر از اعضای هیات داوران جشنواره فیلم فجر تابعیت کانادا و یک نفر از آنها تابعیت آمریکا دارد.

او با اعلام این نکته در ادامه به بی توجهی احتمالی به فیلم «ماجرای نیمروز» محمد حسین مهدویان اشاره کرده و گفته است: «می ترسم از این داورانی که در خارج زندگی می کنند. 5 نفر از داوران تابعیت دوگانه دارند! خب این چطور می تواند به فیلمی علیه منافقین رای داد؟ احتمالا چون خارج زندگی یا رفت و آمد دارند از ترس مزاحمت های سازمان منافقین جرات نمی کنند به این فیلم رای دهند. در این صورت خطر نادیده گرفتن فیلم «ماجرای نیمروز» جدا احساس می شود! از آن جا که مجاهدین خلق در خارج کشور فعال هستند و چند داور از خارج از کشور تابعیت دارند، این مسئله جدی است».




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی موضوع دوتابعیتی داوران جشنواره فیلم فجر در هیئت تحقیق و تفحص مجلس/ برخی از مدیران دولتی دوتابعیتی هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..