تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رهایی نوجوان جنایتکار از قصاص

کد خبر: ۴۷۶۹۱۵

۳۰۷  بازدید

دادرسان دادگاه کیفری تهران، نوجوانی که به اتهام قتل راننده نیسان بازداشت است را از مجازات قصاص معاف دانستند و او را به زندان و پرداخت دیه محکوم کردند.

روزنامه ایران: دادرسان دادگاه کیفری تهران، نوجوانی که به اتهام قتل راننده نیسان بازداشت است را از مجازات قصاص معاف دانستند و او را به زندان و پرداخت دیه محکوم کردند.

پسر 16 ساله، 17 مرداد سال گذشته در قرچک ورامین به‌همراه 3 نفر از دوستانش با راننده 34 ساله یک نیسان درگیر شد و در جریان مشاجره‌ای شدید، او را با چاقو مجروح کرد. در پی این حادثه راننده نیسان قبل از انتقال به بیمارستان جان سپرد و ضارب نوجوان – حمید- که در صحنه جنایت حضور داشت از سوی مأموران دستگیر شد.

صبح دیروز «حمید» از زندان به دادگاه کیفری تهران منتقل شد تا به اتهام قتل محاکمه شود. در این دادگاه سه نوجوان همدست‌اش هم حاضر بودند تا آنان هم به اتهام شرکت در نزاع محاکمه شوند. در آغاز جلسه دادگاه والدین مقتول از قضات برای عامل اصلی جنایت تقاضای قصاص کردند. آنگاه حمید در برابر دادرسان ایستاد و گفت: روز حادثه از خیابانی در قرچک ورامین می‌گذشتم که ناگهان راننده نیسان با خودرو‌اش از راه رسید و با من برخورد کرد.

وقتی ایستاد با هم درگیر شدیم و دوستانم هم به کمکم آمدند اما من اشتباه کردم و با چاقویی که همراه داشتم ضربه‌ای به گردن راننده زدم و ناخواسته مرتکب قتل شدم، اما به هیچ‌عنوان قصد کشتنش را نداشتم و فقط می‌خواستم او را بترسانم. حالا بشدت پشیمانم و از خانواده‌اش درخواست عفو و بخشش دارم.

در پایان محاکمه، دادرسان شعبه هفتم دادگاه کیفری تهران (قاضی محمد رامین مقدم زهرا و مستشارش قاضی رحمانی) پس از شور رأی خود را صادر کردند. بر اساس تصمیم دادگاه، حمید طبق ماده 191 قانون مجازات اسلامی از قصاص رهایی یافت و به 5 سال حبس و پرداخت دیه محکوم شد. سه متهم دیگر هم به جرم مشارکت در نزاع هر کدام به یک سال حبس محکوم شدند.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رهایی نوجوان جنایتکار از قصاص»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..