تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فیلمنامه «شَنل» سیزده بار بازنویسی شد

نشست «شَنل» در برج میلاد | فيلمي درباره انسانيت و ايستادگيبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوااد خبري جشنواره فيلم فجر، نشست خبري فيلم «شَنِل» ساخته حسین کندری كارگردان و مديرفيلمبرداري، عليرضا شجاع نوري، تهيه كننده، حميدرضا بابا بيگي، فيلمنامه نويس، مسعود فروتن، مهدي حسيني نيا، فهميمه رحيم نيا، بازيگران، سينا سعيديان، مجري طرح و مديرتوليد، مهدي پناهي، موسيقي متن، هادي قاليخاني، گريمور و اجراي محمود گبرلو در سالن سعدي برج ميلاد برگزار شد.

كندري در ابتداي نشست از مشاوره هاي كمال تبريزي و سعيد شاهسوري تشكر كرد و ادامه داد: از شروع ايده و طرح سه سال طول كشيد و ده ماه نيز پروسه فيلمنامه نويسي را داشتيم كه پس از آن آقاي شجاع نوري افتخار دادند و به عنوان تهيه كننده كنار ما قرار گرفتند.

وي با بيان اينكه مي‌خواستيم فيلمي نو را روايت كنيم، افزود: در طول اين مدت فيلمنامه سيزده بار بازنويسي شد و بخش اعظم جزيئاتي كه در فيلم مي‌بينيد، حاصل اين نگاه حساس ما است.

كندري درباره پايان‌بندي فيلم گفت: از گام اول چندين پايان را براي فيلم نوشته بوديم اما مشاوره‌ها ما را به اين پايان رساند. قصدمان اين بود كه در پايان اين نكته را بگيوييم، مي‌شود جلوي مشكلات‌مان بایستيم.

وي در توضيح اين انتقاد كه بيشتر اطلاعات فيلم به جاي تصوير در ديالوگ‌ها گنجانده شده بود، گفت: من آقاي فرهادي نيستم كه بتوانم ريسك كنم و دو ساعت فيلم بسازم، مجبورم در ٩٠ دقيقه حرفم را بزنم. من از نسخه ١٣٠ دقيقه‌اي فيلمنامه، فيلم ٩٠ دقيقه‌اي ساختم.

كارگردان «شَنِل» اضافه كرد: سعي كردم قصه‌ام را خلاصه و صريح تعريف كنم و ترجيح دادم اطلاعاتي را حذف كنم اما به دليل طولاني شدن مخاطبم را از دست ندهم.

عليرضا شجاع نوري با بيان اينكه به اين فيلم افتخار مي‌كنم، اظهار داشت: گروهي از جوانان بي‌ادعا يك فيلمنامه بي‌ادعا را ساختند و من از ساخت اين فيلم مفتخرم. من مثل پدر حواسم بود كه در جاهاي خطرناك، زمين نخورند.

وي در توضيح شخصيت اول فيلم گفت: صحرا، درس را از بچه‌اش ياد مي‌گيرد و شرافتمندانه زندگي كردن را انتخاب مي‌كند.

مسعود فروتن درباره حضورش در اين فيلم توضيح داد: من قبلا با بابابيگي در نويسندگي «يادگاري» كار كرده بودم و در اين فيلم حدود يازده ماه همراه بودم. در ابتدا قرار نبود نقشي را در فيلم بازي كنم اما يك نقش كوتاه را در فيلم براي من نوشتند كه به يادگار بازي كردم.

وي با اشاره به اينكه فيلم يك ماجراي پنهان در جامعه را مطرح مي‌كند، افزود: شخصيت اول فيلم اولين اشتباه را كه مي‌كند، اشتباه‌هاي بعدي پشتش مي‌آيد. يك بار كه دروغ بگويي و يا باج بدهي مجبور به ادامه اين روند هستي.

حميدرضا بابابيگي درباره پايان فيلم توضيح داد: همه پايان‌هاي ما از همين جنس بود، ما مي‌خواستيم پايان باز داشته باشيم.

وي ادامه داد: ما به هيچ وجه نمي‌خواستيم فيلم ضد زن يا ضد مرد بسازيم. قصدمان ساخت فيلمي درباره انسانيت بود كه اگر درنيامده است، ببخشيد.

هادي قاليخاني نیز درباره چهره‌پردازی فيلم توضيح داد: قبل از شروع فيلمبرداري چندين جلسه با آقاي كندري درباره گريم‌ها داشتيم. قصدمان اين بود كه گريم‌ها به گونه‌اي باشد كه شخصيت‌ها لو نروند و مخاطب نتواند حدسي درباره آن‌ها بزند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فیلمنامه «شَنل» سیزده بار بازنویسی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..