تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : احساساتی نبودن مردها، چگونه برخورد کنیم؟

سوال
با سلام وخسته نباشید وضمن تشکر از شما مشاوران که سبب خیر می شوید وبه هر جهت برای بهبود زندگی کمک می کنید . حدود ۶ سال است که ازدواج کرده ام یک دختر ۲ ساله دارم واز شوهرم ۷ سال کوچکتر هستم . شوهرم زیاد فرد احساساتی نیت یا بهتر بگم خودم خیلی احساساتی هستم وخانواده پدری ام را خیلی دوست دارم وهمیشه سر این موضوعات با هم بحث می کنیم . ۱- چرا همیشه خونه مامانت می ری ۲- چرا این قدر پای تلفن قربون صدقه می ری ۳- اگر مهمان از طرف ما باشه اول ناراحت می شه وبعد از رفتنشون حتما دعوا راه می ندازه ۴-سر دین ومذهب با من بحث می کنه چون من خودم خیلی معتقد هستم ۵- می گه چرا نمی ذاره بچه را بزنم یا دعوا کنم …. البته مشکل بزرگی که دارم اینه که زود از کوره در می رم وسریع جوابش رو می دم که خیلی ناراحت می شه خواهش می کنم کمکم کنید وراه حل جلوی پام بذارید چون همسرم از خلوتی وتنهایی خوشش میاد واز سرو صداوبازی بچه ها زود به هم می ریزه وهر کاری که می گم انجام بده بهونه می اره از خرید خونه گرفته تاکمک در منزل . باتشکر .

جواب
باسلام
دوست گرامی برای اینکه بتوانیم رابطه ای خوب و مسالمت امیز با همسرمان داشته باشیم در اولین گام شناخت نقاط قوت و ضعف طرفین بسیار مهم و حیاتی است. شناخت نقاط قوت به این دلیل سودمند است که باعث می شود بتوانید از این طریق همسرتان را مورد تشویق و تقدیر قرار دهید و از طریق همین رفتارهای مثبت رفتارهای منفی را بهبود یا کم شدن دهید.
شناخت نقاط ضعف و حساسیتها هم این سود را دارد که اگر هر یک از طرفین واقعا خواهان حفظ زندگی زناشویی خود باشد دایما بر روی این نقاط ضعف و حساسیت انگشت نمی گذارد چرا که عمدتا مشاهده می شود وقتی شعله‌های دعوا بالا می‌گیرد یکی از رایج‌ترین واکنش زوج‌ها این است که به موضعی پناه می‌برند که می‌دانند به احساسات طرف مقابل آسیب می‌زند. بنابراین بدترین کاری که هنگام دعوا می‌توانید انجام دهید این است که نقطه ضعف‌های همسرتان را پیش بکشید. این حمله‌ها موجی از احساسات ناخوشایند را درون او ایجاد می‌کند که می‌تواند تا مدت‌ها بعد از خاتمه دعوا ادامه داشته باشد. لذا وقتی می دانید همسرتان از برخی رفتارها خوششان نمی اید در برابر ایشان این اقدامات را انجام ندهید یا وقتی شروع به ناراحتی و بداخلاقی می کنند سعی نکنید جواب هر سخن را چند برابر پاسخ دهید بلکه در بیش از مواقع سکوت کردن یا ترک موقعیت در هنگام دعوا و حتی درک روحیات طرف مقابل بسیار می تواند به افراد کمک کند.اگر روحیات همسرتان را بشناسید و رعایت حالش را بکنید اطمینان داشته باشید مشکل تان رفع می شود. مثلا وقتی می بینید بعد از رفتن مهمان آن قدر بهانه گیری می کنند که دعوا ایجاد کنند شما فرصت به ایشان ندهید مثلا بگویید: می دانم خسته ای؛ برو استراحت کن من خانه را مرتب می کنم بعد یک چای می ریزم تا با هم بخوریم و صحبت کنیم.

حتما بخوانید :   زیباجو : سقط جنین، پسرخاله و دخترخاله!/ صدای دکتر

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : احساساتی نبودن مردها، چگونه برخورد کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..