تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عریان شدن برای فرار از چنگ شکارچیان

کد خبر: ۴۷۶۵۶۹

۵۶۳  بازدید

گونه ای جکو شبرو است که زیستگاه اصلی اش در جزیره ماداگاسکار و مجمع الجزایر کومور است. حمله به این جکو و گرفتن آن کار چندان آسانی برای شکارچیان نیست. این جکو توانایی آن را دارد که هنگام حمله شکارچیان عریان شود تا بتواند از چنگ آنها فرار کند.

وبسایت جام جم آنلاین: محققان یک گونه جدید جکو ( گونه ای مارمولک) را کشف کرده اند که برای فرار از چنگ شکارچیان فلس های پوستش را از بدن جدا می کند.


به گزارش لوفیگارو، جکولپیس ، گونه ای جکو شبرو است که زیستگاه اصلی اش در جزیره ماداگاسکار و مجمع الجزایر کومور است. حمله به این جکو و گرفتن آن کار چندان آسانی برای شکارچیان نیست. این جکو توانایی آن را دارد که هنگام حمله شکارچیان عریان شود تا بتواند از چنگ آنها فرار کند.

عریان شدن برای فرار از چنگ شکارچیان

مارمولک هایی که قادر هستند دمشان را برای نجات جانشان قربانی کنند، برای همه آشنا هستند. با این حال، جکولپیس می تواند پوسته فلسی اش را از تن به دور انداخته و عریان از چنگ شکارچی فرار کند. به این ترتیب، شکارچی فقط فلس ها را برای خوردن پیش رو می بیند که اصلا به اندازه گوشت تر و تازه جکو خوشمزه نیست.
 عریان شدن برای فرار از چنگ شکارچیان


دانشمندان آلمانی ، آمریکایی و کلمبیایی گونه ای جدید از جکوهای ماداگاسکاری را کشف کرده و آن را جکولپیس ماگالپیس نامیده اند. این گونه یک تفاوت ژنتیکی با پسرعموهایش دارد و آن قابلیت عریان شدن کامل است.

عریان شدن برای فرار از چنگ شکارچیان 
این خزنده درخت زی در جنگل های کوه های کم ارتفاع آنکارانا در شمال ماداگاسکار زندگی می کند. طول بدن جکولپیس 70 میلیمتر و طول دمش 80 میلیمتر است. فلس های این گونه جکو به نسبت سایر گونه ها درشتر است و فوق العاده آسان از بدنش جدا می شوند.

این جکو قادر است در چند هفته فلس های جدیدی تولید کرده و صاحب لباس تازه ای شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عریان شدن برای فرار از چنگ شکارچیان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..